معرفی 5 مورد از بهترین کتاب های توسعه فردی 📚 | دانبوک

بهترین کتاب های توسعه فردی

یکی از بزرگترین و متداول ترین مشکلاتی که امروزه برای افراد علاقه مند به کتاب های رشد فردی ممکن است پیش بیاید مواجه شدن با کتاب های زرد و پر زرق و برق و غیر علمی ای مانند نیمه تاریک وجود است که در شبکه های اجتماعی توسط بلاگرها به طور مداوم معرفی میشوند. به همین دلیل ما در سایت دانبوک تصمیم گرفتیم تا با معرفی بهترین کتاب های توسعه فردی به شما در انتخاب کتاب در زمینه توسعه فردی کمک کنیم.

تمام تلاش ما در مقاله بهترین کتاب های توسعه فردی این بوده که در هزینه و وقت شما صرفه جویی کنیم و امیدواریم این مقاله توانسته باشد کمکی هر چند کوچک به رشد و توسعه شما کرده باشد.

بهترین کتاب های توسعه فردی

در ادامه این مقاله سعی میکنیم تا شما را با بهترین کتاب های توسعه فردی موجود در بازار ایران آشنا کنیم.

  1. کتاب هفت عادت مردمان موثر
  2. دوباره فکر کن
  3. عادت های اتمی
  4. تئوری انتخاب
  5. چهار میثاق
  6. باشگاه 5 صبحی ها

کتاب هفت عادت مردمان موثر

ما در سایت دانبوک تصمیم گرفتیم تا مقاله بهترین کتاب های توسعه فردی را با کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استیون کاوی شروع کنیم. همین طور که از روی نام این کتاب 200 صفحه ای هم میتوان حدس زد کتاب هفت عادت مردمان موثر در هفت فصل نوشته شده است. استیون کاوی در هر فصل از این کتاب به یکی از عادت های افراد موفق جامعه میپردازد.

 

هفت عادت مردمان موثر

 

کتاب هفت عادت مردمان موثر نیز مانند سایز کتاب های پر فروش بازار ایران توسط مترجمین و نشرهای مختلفی چاپ و منتشر شده است. اما میتوان گفت بهترین ترجمه ای که از این کتاب در حال حاضر موجود است مربوط به ترجمه گیتی خوشدل (مترجم کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین) و نشر پیکان میباشد.

کتاب هفت عادت مردمان موثر که یه عنوان یکی از بهترین کتاب های توسعه فردی شناخته میشود در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 711.070 نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 4.15 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 92% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

امتیاز کتاب دختری در قطار در گوگل

همان طور که پیش از این گفتیم در این کتاب نویسنده سعی کرده است تا یک سیر تحولی را برای خوانندگان کتاب به وجود بیاورد. به این شکل که در ابتدا به خواننده کتاب کمک میکند تا به رشد فردی دست پیدا کند و بعد از آن به کار گروهی میپردازد تا مسیر رشد انسان کامل شود. استفان کاوی در فصل اول این کتاب در مورد عامل بودن توضیح میدهد و از خواننده ی خود میخواهد تا مسئولیت کار خود را برعهده بگیرد و از اوضاع و شرایط شکایت نکند.

در فصل دوم که شروع از پایان درذهن نام دارد نویسنده میخواهد به خوانندگان کتاب پیش بینی کردن را بیاموزد در این قصل نویسنده به طور مداوم از ما میخواهد که فکر کنیم و ببینیم که آینده موضوع مورد نظرمان چگونه خواهد بود و در فصل سوم به راههای رسیدن به تجسم تعریف شده در عادت دوم میپردازد.

در فصل پنجم می گوید که پیش از توجه به دیدگاه خودمان، به موضوع از دید دیگران نیز بنگریم و در فصل ششم از خوانندگان خود میخواهد تا به طور مداوم به موضوعات فصل های قبلی مراجعه کرده و آن ها را در زندگی روزمره خود به کار ببندد. همچنین در اخرین فصل این کتاب نویسنده به ما می آموزد که اصل سفر کردن است که مهم و آموزنده است نه رسیدن به هدف!

 

یکی از خوانندگان این کتاب در مورد آن مینویسد:

حرف من و چیزی که یاد گرفتم از عادت اول اینه که نمیشه مدام غر زد و عالم و آدم رو مقصر دونست برای تمام اتفاقا هایی که توی زندگی ما داره پیش میاد. حرفی که کانوی میزنه اینه که شرایط – موقعیت – خانواده – و هرچیزی که باعث میشه ما فکر کنیم اون دایره نگرانی هستن و نمیذاره ما کار کنیم باید کنار بذاریم و بدونیم این خود ما هستیم که باید رفتارمون رو مشخص کنیم و تلاش کنیم برای هر آنچه که میخوایم.

در برابر پرواکتیوها گروه reactive رو داریم که تحت تاثیر شرایط محیطی قرار میگیرن. امروز هوا بارونیه و من دلم گرفته و برای همین کلاس دانشگاه رو نرفتم و ….
یه نکته مهم دیگه اینه که ادبیاتی که ما استفاده میکنیم هم خیلی مهمه. باز کانوی میگه که آدم های ریکتیو خیلی از افعالی مثل زیر استفاده میکنن‌:‌
I have to … but I can’t… if only….
چون فکر میکنن که اونا هیچ حق انتخابی ندارن و به هر سمتی که محیط می بره باید برن

پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر این کتاب ویدئویی که در ادامه متن قرار داده ایم را مشاهده نمایید.

 

 

در قسمتی از این کتاب میخوانید:

«در هجده سالگی، نگران تفکر دیگران در مورد خودتان هستید. وقتی چهل ساله می‌شوید، اهمیتی نمی‌دهید که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند؛ و زمانی‌که شصت ساله می‌شوید، پی می‌برید که اصلاً هیچ‌کس در مورد شما فکر نمی‌کرده است!

 

کتاب عادت های اتمی

ممکن نیست اهل خواندن کتاب های رشد فردی باشید و اسم کتاب عادت های اتمی تاکنون به گوشتان نخورده باشد. کتاب عادت های اتمی یکی از بهترین کتاب های رشد فردی و یکی از پایه ای ترین کتاب های این حوزه است. در این کتاب نویسنده تلاش کرده است تا به خوانندگان کمک کند با ساخت عادت های مفید و جدید بتوانند در راستای برنامه های خود قدم برداشته و به اهداف خود برسند.

عکس کتاب عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی در بازار ایران توسط مترجمین و نشرهای مختلفی چاپ و منتشر شده است. اما میتوان گفت بهترین ترجمه هایی که در حال حاضر از این کتاب موجود است کتاب های منتشر شده در نشر نوین و نشر میلکان میباشد. کتاب عادت های اتمی یه عنوان یکی از بهترین کتاب های توسعه فردی در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 711.070 نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 4.15 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 95% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

امتیاز کتاب عادت های اتمی

یکی از خوانندگان این کتاب در مورد آن نوشته است:

تو کتاب عادت های اتمی نوشته عادت ها باید کمک کنن از فلات پتانسیل نهفته عبور کنی!
فلات به معنی زمین مسطح است و در اینجا یعنی بخشی از فرایند که هیچ پیشرفتی رو مشاهده نمیکنی ، برای مثال کسی که روزانه ۲۰دقیقه از یک دانش جدید رو مطالعه میکنه تا ماه ها یا شاید سالها متوجه هیچ پیشرفتی نمیشه و ممکنه دچار ناامیدی بشه، اما وقتی از این فلات پتانسیل عبور میکنه، شدت عادت ها تغییری نمیکنه.

ولی نتایج کم کم خودشون رو نشون میدن، چیزی که مردم اون رو به موفقیت یک شبه میشناسن درحالی که هیچ موفقیت و دستاورد بزرگی یک شبه حاصل نمیشه، بلکه حاصلِ مدت ها کار های کوچک و مستمره، که حالا از فلات پتانسیل رد شدن!

کتاب عادت های اتمی توسط جیمز کلیر در 273 صفحه نوشته شده و توسط نشر نوین با ترجمه هادی بهمنی در ایران چاپ و منتشر شده است. کتاب عادت های اتمی داری 20 فصل میباشد و به طور کلی میتوان آن را به شش بخش و چهار (قانون) تقسیم کرد. نویسنده در ابتدا و در فصل های 1 تا 3 به اهمیت و فواید ساخت عادت و قدرت انجام کارهای کوچک اشاره میکند.

از بخش دوم تا پنجم به ما نحوه و قوانین ساخت یک عادت رو می آموزد. جیمز کلیر در بخش دوم (فصل های 4 تا 7) کتاب به خود به اولین قانون ساخت عادت یعنی شفاف کردن میپردازد. او در این قانون میگوید که اهداف و کارهایی که قصد انجام آن ها را داریم شفاف باشد یعنی بدانیم در هر لحظه میخواهیم چه کاری انجام بدهیم. (به عنوان مثال بدانیم که میخواهیم فصل اول کتاب عادت های اتمی را بخوانیم نه اغین که تنها قصد داشته باشیم یک کتابی را که هنوز تصمیم نگرفته ایم مطالعه کنیم).

در بخش دوم (فصل های 8 تا 10) نویسنده به این نکته اشاره میکند که علاوه بر شفاف بودن کار باید ما آن کار را برای خود جذاب کنیم. (از طریق جایزه داده به خود). و در بخش بعدی که به قانون سوم اسخت عادت میپردازد میگوید که عادت ها در کنار شفاف بودن و جذابیت باید ساده هم باشند. یعنی ما اگر میخواهیم عادت 8 لیوان خوردن اب در روز را برای خود بسازیم باید همیشه اب در نزدیک ترین نقطه به ما باشد. (راه رسیدن به آن اسان باشد).

و در قانون چهار به ما می آموزد که چگونه یک عادت را رضایت‌بخش کنیم.

در بخش هایی از کتاب عادت های اتمی میخوانیم:

اگر می خواهید تغییرات بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید، باید از کوچک شروع کنید. وقتی تغییرات کوچک را به طور مداوم در طول زمان ایجاد کنید، به نتایج شگفت انگیزی دست خواهید یافت. این قدرت عادت های اتمی است – تغییرات کوچکی که در صورت تکرار، به دگرگونی های قابل توجهی انباشته می شوند.

در ادامه به معرفی این کتاب از زبان یکی از بهترین یوتیوبرها در حوزه کتاب میپردازیم:

 

 

کتاب تئوری انتخاب

سومین کتاب از لیست بهترین کتاب های رشد فردی را به کتاب تئوری انتخاب نوشته ویلیام گلاسر اختصاص داده ایم. به عبارتی میتوان گفت کتاب تئوری انتخاب به طور اختصاصی در مورد فصل اول کتاب هفت عادت مردمان موثر صحبت میکند. (منظور همان فصلی است که استفان کاوی در مورد عامل بودن توضیح میدهد و از خواننده ی خود میخواهد تا مسئولیت کار خود را برعهده بگیرد و از اوضاع و شرایط شکایت نکند.)

عکس کتاب تئوری انتخاب

کتاب تئوری انتخاب که در گذشته ای نزدیک بسیار معروف و پر فروش شده بود توسط انتشارات زیادی مانند آشیان، رسا و ندای معاصر ترجمه و منتشر شذ. اما ما در سایت دانبوک ترجمه هیچ کدام از این انتشارات ناشناخته را پیشنهاد نمیکنیم. به طور کلی کتاب های ویلیام گلاسر در ایران توسط علی صاحبی که خود دارای دکترای روانشناسی بالینی و صاحب مجموعه انتخاب بهتر میباشد به صورت رسمی و قانونی ترجمه میشود که پیشنهاد ما نیز تهیه و مطالعه همین ترجمه است.

کتاب تئوری انتخاب یه عنوان یکی از بهترین کتاب های توسعه فردی در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 3.182 نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 4.03 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 89% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

امتیاز کتاب تئوری انتخاب در گوگل

نکته ای که در هنگام خرید این کتاب باید به آن توجه داشته باشید این است که از کتاب تئوری انتخاب دو نسخه وجود دارد. نسخه اصلی دارای 608 صفحه و نسخه دیگر که خلاصه کتاب اصلی است و توسط خود دکتر صاحبی نوشته شده 136 صفحه دارد.

حرف اصلی ویلیام گلاسر در این کتاب این است که انسان ها ذاتا موجوداتی انتخاب گر هستند و برای رسیدن به اهداف و خواسته های خود (نیاز به بقا، نیاز به عشق و احساس تعلق، نیاز به قدرت (موفقیت و ارزشمندی)، نیاز به آزادی، نیاز به تفریح) باید از همین مزیت استفاده کنند. به طور کلی اگر بخواهیم تمام کتاب را در یک پاراگراف خلاصه کنیم میتوانیم بگوییم:

‌‌تئوری انتخاب، فقط یک تئوری نیست؛ تغییر است. تغییر در زندگی کردن. تغییر در شیوه فکر کردن. با کنترل کردن خود و با کنترل نکردن دیگران، باور به اینکه ما فقط می‌توانیم خودمان را تغییر دهیم. با تغییر خودمان می‌توانیم زندگی جدیدی بسازیم نه با کنترل دیگران. اگر افراد یاد بگیرند که آنچه برای من خوب است لزومی ندارد برای دیگران هم خوب باشد آنگاه دنیای شاد و خوشایندتری داشتیم. تئوری انتخاب به ما می‌آموزد دنیای مطلوب من اساس و شالوده‌ی زندگی من است و نه اساس زندگی دیگران.

در قسمتی از متن کتاب تئوری انتخاب میخوانیم:

غذا خوردن یک رفتار است، دعوا کردن یک رفتار است، دیر سر قرار رفتن یک رفتار است، خشمگین شدن یک رفتار است، غمگین و افسرده شدن یک رفتار است، نگران و مضطرب شدن یک رفتار است، هذیان یک بیمار سایکوز نیز یک رفتار است.

و همه رفتارها:
از درون ما برانگیخته می‌شوند و معطوف به هدفی‌اند.
هدف هر رفتار، ارضای یکی از پنج نیاز اساسی ماست:
عشق و احساس تعلق
قدرت
تفریح
آزادی
بقا و زنده ماندن.

همچنین میتوانید برای آشنایی بیشتر با این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب های رشد فردی ویدئوی زیر را مشاهده نمایید:

 

 

کتاب دوباره فکر کن 

چهارمین کتابی که میخواهیم در مقاله بهترین کتاب های رشد فردی معرفی کنیم دوباره فکر کن نام دارد. این کتاب توسط نویسنده 48 ساله آمریکایی یعنی آدام گرانت چاپ و ترجمه شده است. به طور خلاصه میتوان گفت ادام گرانت در این کتاب در مورد قابلیت تجدیدنظر، دوباره فکر کردن و فراموش کردن آموخته‌های پیشین صحبت میکند.

عکس کتاب دوباره فکر کن 

 

کتاب دوباره فکر کن به صورت رسمی در نشر نوین ترجمه و به بازار عرضه شده است. البته این کتاب توسط نشر میلکان نیز چاپ و منتشر شده است. کتاب دوباره فکر کن که یه عنوان یکی از بهترین کتاب های توسعه فردی شناخته میشود در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 84.733 نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 4.23 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 90% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

امتیاز کتاب دوباره فکر کن در گوگل

یکی از خوانندگان این کتاب در مورد آن نوشته است:

اگر نظر شما این هست که مرغتون یک پا داره، به سختی نظرات دیگران رو تحمل می کنید یا فقط در فکر قانع کردن دیگران هستید این کتاب مخصوص شماست! آدام گرانت در این کتاب فوق العاده عالی جنبه های جدید و متفاوتی از تواضع رو آشکار می کنه و نشون میده برخلاف ذهنیت اکثر افراد ،چیزی که باعث تعامل درست و تاثیرگذاری صحیح در روابط میشه تواضع و فروتنی همراه با داشتن حس کنجکاوی و دانشمندی هست.

دانشمند و کنجکاو کسیه که در پی یافتن نکات جدید هست، اصراری بر اثبات خودش نداره علی رغم اینکه توان مذاکره و مباحثه رو داره

آدام گرنت در این کتاب به ضروری بودن بازاندیشی مرتب افکار اشاره دارد. او متذکر می شود که انسانها با وجود آنکه مرتب اشیا و اموال خود را نو می کنند اما از نوسازی باورهای خود عاجزند و طفره می روند. وقتی فکر خود را عوض می کنیم حتی در آزمونهای چندگزینه ایی معمولاً از خطا به صحیح حرکت می کنیم اما بسیاری از ما اصرار بر ثابت قدم بودن بر باورهای خود داریم.

او با الهام از فیلیپ تتلاک اشاره دارد که هنگام برخورد با اندیشه هایمان اغلب در یکی از سه قالب واعظ، دادستان یا سیاستمدار می رویم و به ترتیب سعی در اشاعه باورهای خود یا تخطئه باورهای دیگران یا گرفتن رای و تایید دیگران حرکت می کنیم.

در حالیکه بهترین حالت باید عمل مانند دانشمندان باشد: افکار خود را مرتب محک بزنیم و از پذیرش خطا و اصلاح آن سرمست شویم. اعتماد باید به توانایی اصلاح باورهایمان شکل بگیرد نه خود باورهایمان. اتفاقاً گاهی بهتر است دانسته های خود را دست کم بگیریم تا دچار اعتماد افراطی و پدیده دانینگ کروگر شویم. در ادامه کتاب او توصیه می کند که بدون آنکه آزار دهنده باشید از مخالفت با دیگران استقبال کنید.

هدف اصلاح افکار دیگران نیست فقط کافی است آنها را به شک کردن درباره باورهای خود بیندازیم. او به تفاوت ساختاری جدلهای موفق و ناموفق می پردازد و به زیبایی اشاره دارد که صرف دیدن دیدگاههای فرد مقابل نه تنها به تغییر و درک منجر نمی شود بلکه به پافشاری بیشتر افراد به باورهایشان می انجامد.

او مخالف متعهد سازی افراد به اهداف آینده نگر دراز مدت است و بیشتر بر انعطاف پذیری موقعیتی تاکید دارد: اینکه در آینده می خواهی چه کاره شوی را یکی از بیموردترین سوالات می داند! گرانت مثال های متعددی از موفقیت و شکستهای ها در سطح فردی و سازمانی ارائه می دهد که کتاب را بسیار پرکشش می سازد. همچنین کتاب مملو است از جملات و نقل قولهای روشنگر و الهام بخش. بنظر من گرانت بدون آنکه به سوی نوعی اثر بازاری و زرد حرکت کرده باشد بخوبی بسیاری از باورهای رایج ولی غیرکارآمد را به چالش کشیده و به مسئله موفقیت، شادکامی، انگیزش و برنامه برای زندگی حرکت کرده است.

در قسمتی از کتاب دوباره فکر کن میخوانیم:

اگر کسی هنوز از ویندوز ۹۵ استفاده کند به او می‌خندیم، اما هنوز هم به عقاید سال ۱۹۹۵ خود پایبندیم.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب های رشد فردی ویدئوی زیر را مشاهده نمایید.

 

 

کتاب باشگاه 5 صبحی ها

کتاب باشگاه 5 صبحی ها یکی از پرفروش ترین کتاب های رشد فردی و یکی از پر حجم ترین آن ها است توسط رابین شارما نوشته و توسط رضا اسکندری در نشر نون ترجمه و چاپ شده است. این کتاب 352 صفحه ای در مورد طلایی ترین ساعات زندگی ما در شبانه روز است.

 

کتاب باشگاه 5 صبحی ها

 

رابین شارما در این کتاب به نجات دادن ذهن از دست شبکه های اجتماعی پرداخته و میپگوید برای موفق شدن و داشتن زندگی ای شاد تر و بهتر باید بر روی مواردی همچون مایندست و سلامت روان (روان کاوی و روام پزشکی)، تغییر حال بد به خوب (تغییر حس هایی همانند حسادت به حس های خوب همانند همکاری)، سلامت فیزیکی (تغذیه درست)، شناخت درست از خودمون و داشتن حال خوب با خودمون صحبت میکنه.

نویسنده در ادامه کتاب توصیه هایی عملی برای رسیدن به 4 مورد گفته شده در بالا اشاره میکند. یکی از این توصیه ها که بسیار معروف و مشهور هم شده اند استفاده از تکنیک 20-20-20 است. رابین شارما توصیه میکند بعد از بیدار شدن در ساعت 5 صبح یک ساعت اول خود را به 3 بازه 20 دقیقه ای تقسیم کنید.

 

امتیاز کتاب باشگاه 5 صبحی ها

 

در بازه اول ورزش کنید (تا حدی که باعث عرق ریختن شود)، در بازه دوم کاری که دوست دارید و باعث میشود که تمرکز بیشتری داشته باشید را انجام دهید (پیشنهاد میکنیم در این رابطه حتما بهترین کتاب ها برای تمرکز را مطالعه نمایید) و در بازه 20 دقیقه نهایی به سراغ یادگیری بروید. این یادگیری میتواند هر چیزی باشد. از خواندن کتاب گرفته تا دیدن ویدئو های اموزشی و یا حتی گوش دادن به پادکست.

توصیه های عملی این کتاب هنوز هم ادامه داره که برای فهمیدن اون ها پیشنهاد میکنم حتما کتاب باشگاه 5 صبحی ها رو مطالعه کنین. همچنین این کتاب تونسته از کتاب خون های سایت گودریدز نمره 4.33 از 5 رو دریافت کنه.

یکی از خوانندگان این کتاب با نام سمیرا خلیفه در مورد ان میگوید:

نمیدونم این همه حاشیه رفتن برای چی بوده! به جرات میتونم بگم ده فصل اول رو اگر نخوانید چیزی از دست ندادید و تازه از فصل دوازده نکته اصلی و کاربردی رو میگه. (اینکه از کتاب‌های روانشناسی طور انتظار دارم که سریع جواب سوالات منو بده شاید یه ویژگی شخصیتی مخصوص من باشه و بقیه با مقدمه چینی‌های اول کتاب و داستان‌های پرت و پلای اون مشکلی نداشته باشند)

 به نظرم اگر ده فصل اول نبود جز بهترین کتاب‌های روانشناسی و توسعه فردی به شمار میرفت، البته خواندنش رو توصیه میکنم (با اینکه اسپویل کردم چی میخواد بگه)، اگر حوصله داستان‌های حاشیه‌ای ندارید از فصل ۱۰ شروع کنید به خواندن.

در قسمتی از این کتاب میخوانیم:

اجازه نده آتش درونت ذره ذره در مرداب ناامیدکننده زمزمه هایی که به تو می گویند «هنوز نه» یا «اصلاً ممکن نیست» خاموش شود.
اجازه نده قهرمان درونت به خاطر سرخوردگی از زندگی که سزاوارش بودی و هرگز به آن نرسیدی، تباه شود.
دنیایی را که آرزویش را داری می توانی برنده شوی آن دنیا وجود دارد، واقعی است، ممکن است، مال توست. «آین رَند»

به تازگی نازنین دانشور در یوتیوب خود با عنوان کنترل بی به طور کامل این کتاب را معرفی کرده است که میتوانید برای دیدن ان به کانال تلگرامی مهدی عباس زاده و یا به کانال یوتیوبی کنترل بی مراجعه نمایید.

کتاب چهار میثاق

یکی دیگر از بهترین کتاب های توسعه فردی کتاب چهار میثاق است. ما در سایت دانبوک و در مقاله بهترین کتاب های زیر 100 صفحه پیش از این کتاب چهار میثاق نوشته دون میگل روئیس را معرفی کرده و فیلم معرفی این کتاب را قرار داده ایم. به دلیل پر فروش بودن این کتاب نشر های زیادی اقدام به ترجمه و انتشار این کتاب کرده اند که بیشتر ان ها همراه با سانسور قسمت هایی از کتاب همراه است.

به عنوان مثال در کتاب 4 میثاق با ترجمه دلارا قهرمان 2 فصل از کتاب به طور کامل حذف شده و در بخش های دیگری از کتاب نیز همین مشکل برای پعضی از پاراگراف ها پیش آمده است. همچنین در این ترجمه از کتاب بعضی از پاراگراف ها به نحوی ترجمه شده اند که معنی اصلی خود را از دست داده اند و با مطالعه ان نمیتوان به مقصور اصلی نویسنده پی برد.

به همین دلیل ما در سایت دانبوک پیشنهاد میکنیم این کتاب را با ترجمه هنگامه آذرمی برای نشر کلک ازادگان مطالعه نمایید. نکته دیگر در مورد این کتاب این است که بهتر است این کتاب را به همراه تفسیر و توضیح مطالعه نمایید. برای تهیه تفسیر این کتاب میتوانید به کانال تلگرامی صدای سروش مراجعه نمایید.

 

عکس ار کتاب چهار میثاق یکی از بهترین کتاب های توسعه فردی

 

به طور کلی در مورد این کتاب میتوان گفت که این کتاب یک کتاب کوتاه و خوشخوان است که نویسنده آن سعی کرده است تا در آن اداب، رسوم و باورهای فکری مردم (سرخپوستان آمریکای مرکزی) را به زبانی ساده و با مثال های قابل فهم بیان کند. چهار میثاقی که نویسنده در کتاب خود به دنبال معرفی آن هاست عبارتند از:

  • کلام خود را به گناه آلوده نکنید.
  • هیچ چیز را به خود نگیرید.
  • تصورات باطل را کنار بگذارید.
  •  نهایت تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت به کار گیرید.

همچنین برای آشنایی بیشتر با این کتاب میتوانید معرفی کتاب زیر را مشاهده نمایید:

 

 

ما در این مقاله از سایت دانبوک تلاش کردیم تا کتاب هایی را که میتوانند به رشد و توسعه فردی ما کمک کنند انتخاب و معرفی کنیم. در این مقاله به چند مورد از بهترین کتاب هایی که تاکنون در این زمینه نوشته شده اند اشاره کرده ایم که امیدواریم در نهایت به رشد شما کمک کند. برای خرید و تهیه کتاب های معرفی شده در این مقاله با بهترین قیمت و کیفیت میتوانید به کتابفروشی های معرفی شده در مقاله  بهترین کتاب فروشی های شهر مشهد و یا صفحه خرید کتاب دست دوم در مشهد مراجعه کنید.

نظر شما در مورد بهترین کتاب های توسعه فردی چیست؟! به نظر شما کدام کتاب دیگری میتواند در این لیست قرار بگیرد؟! تجربه خودتان را در این زمینه برای ما در قسمت نظرات سایت بنویسید.

در نهایت امیدواریم که این مقاله را همانند مقالات دیگر ما مانند بهترین کتاب های جنایی، بهترین کتاب ها در زمینه فرگشت و بهترین کتابی که از زبان حیوانات نوشته شده است دوست داشته باشید.

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

One thought on “معرفی 5 مورد از بهترین کتاب های توسعه فردی 📚 | دانبوک

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام محمد جان، ممنون از این که نظر خودت رو با در میون گذاشتی.
      امیدوارم سایر مقالات ما رو هم مثل همین مقاله بهترین کتاب های توسعه فردی دوست داشته باشی.

  1. حامد رستگار میگوید:

    من از طریق یکی از دوستانم با سایت شما اشنا شدم و دیدم که یک لیست کامل از بهترین کتاب های توسعه فردی معرفی کردین. میخواستم ببینم اگر قرار باشه از یک کدوم شروع کنم شما کدوم یکی رو پیشنهاد میدین به من؟!

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام حامد جان، بسیار خوشحالم که شمارو این جا میبینم:)
      به نظر من بهترین کتاب توسعه فردی برای شروع میتونه کتاب عادت های اتمی باشه. این کتاب بهت یاد میده که چطور عادت های خوبی ایجاد کنی و از عادت های بد دوری کنی.

  2. یعقوب بنی ادم میگوید:

    سلام، من از لیستی که معرفی کردین برای کتاب های توسعه فردی دو مورد کتاب هفت عادت مردمان موثر و
    دوباره فکر کن رو مطالعه کردم.
    اما چیز یکه فکر میکنم اینه که توی این مقاله جای کتاب های خیلی خوبی مثل عادت های اتمی و یا کار عمیق خالیه.
    این کتاب ها میتونن کمک خیلی زیادی به ادم ها بکنن و باعث رشد اون ها بشن. به عنوان مثال کتاب عادت های اتمی کمک میکنه تا عادت های خوب و سالمی رو بسازیم و کتابی مثل کار عمیق همینطوری که از اسمش پیداست کمک میکنه تا با تمرکز بیشتری روی کسب و کار و یا درس تمرکز کنیم.
    در نهایت باز هم ممنونم از سایت خوبتون و معرفی کتاب هایی د ر راستای توسعه فردی.

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام یعقوب جان، ما در سایت دانبوک خیلی خیلی خوشحالیم که تونستیم کتاب هایی رو معرفی کنیم که برای شما مفید و کاربردی بوده باشه.
      و ممنونیم از این که نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.
      در مورد کتاب هایی که گفتین هم ما قبلا اون ها رو معرفی کردیم به عنوان مثال کتاب کار عمیق رو در بهترین کتاب ها برای تمرکز معرفی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *