بهترین کتابی که از زبان حیوانات نوشته شده است 🕊 | دانبوک

بهترین کتابی که از زبان حیوانات نوشته شده است

زبان حیوانات همیشه مورد توجه واقعیت‌پردازان، روانشناسان، بیولوژیست‌ها و علاقمندان به موضوعات حیوانی بوده است. اما آیا می‌دانید که در طول تاریخ، برخی از نویسندگان معروف ایران و جهان مانند صادق هدایت و فرانتس کافکا با موضوع زبان حیوانات برخورد کرده‌اند و کتبی را از دیدگاه حیوانات نوشته‌اند؟!در مقاله بهترین کتابی که از زبان حیوانات نوشته شده است میخواهیم چند کتاب خواندنی و پند آموز را در این ژانر به شما معرفی کنیم.

پس تا انتهای این مقاله همراه ما در سایت دانبوک باشید.

سه مورد از کتاب های معروف در ادبیات جهان از زبان حیوانات

مزرعه ی حیوانات

قلعه حیوانات را میتوان بهترین کتابی که از زبان حیوانات نوشته شده است نام گذاری کرد. کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورول میباشد. این کتاب توسط نشرهای زیادی در بازار ایران چاپ و منتشر شده است. اما پیشنهاد ما در سایت دانبوک خرید و مطالعه کتاب قلعه حیوانات از نشر امیر کبیر و ترجمه آقای امیر امیر شاهی است.

عکس کتاب مزرعه حیوانات

البته کتاب قلعه حیوانات توسط نشر نی هم اکنون در بازار در 152 صفحه و قطع جیبی موجود است. ترجمه کتاب قلعه حیوانات نشر نی از احمد کسایی پور میباشد.

کتاب مزرعه حیوانات تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 3.607.963 نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 3.98 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 87% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

امیتیاز قلعه حیوانات در گوگل

داستان این کتاب در مورد حیوانات اقای جونز است. جونز فردی همیشه مست است و در اداره کردن مزرعه و رسیدگی به حیوانات ناتوان! به همین دلیل حیوانات مزرعه با رهبری دو خوک به نام‌های اسنوبال و ناپلئون قیام کرده و انسان ها را از مرزعه فراری میدهند اما پس از مدتی خود حیوانات دچار دیکتاتوری میشوند.

 

 

کتاب مزرعه حیوانات کتابیست که مطالعه آن برای هر خواننده ای و با هر سطح فکر و دغدغه ای میتواند جذاب و پند آموز باشد اما اگر به کتاب هایی با موضوعات اجتماعی – سیاسی علاقه دارید و یا فردی هستید که نسبت به سایرین بیشتر اخبار مربوط به انقلاب ها را پیگیری میکنید این کتاب میتواند لذتی دو چندان برای شما داشته باشد.

انسان تنها موجودی‌ست که مصرف می‌کند بی آن‌که تولید کند. انسان شیر نمی‌دهد، تخم نمی‌گذارد، قدرت کشیدن گاوآهن را ندارد، سرعتش آن‌قدر نیست که بتواند خرگوش بگیرد. با وجود این، انسان اشرف مخلوقات است. اوست که حیوانات را به کار وامی‌دارد، اوست که در ازای این کار فقط قوت ناچیزی به آن‌ها می‌دهد تا از گرسنگی نمیرند و مابقی را هم خودش تصاحب می‌کند. ما هستیم که زمین را شخم می‌زنیم و پِهِنِ ماست که زمین را حاصلخیز می‌کند. با وجود این، هیچ کداممان آه در بساط نداریم. (مزرعه‌ی حیوانات – صفحه ۲۰)

جاناتان مرغ دریایی

دومین کتابی که می‌خواهیم در مقاله بهترین کتاب ها از زبان حیوانات به شما معرفی کنیم، کتاب جاناتان مرغ دریایی نوشته ریچارد باخ است. کتاب جاناتان مرغ دریایی تا به الان توسط انتشارات زیادی ترجمه و به بازار عرضه شده است. اما پیشنهاد ما در سایت دانبوک خرید و مطالعه کتاب جاناتان مرغ دریایی از نشر امیر کبیر و ترجمه آقای هرمز ریاحی است.

کتاب جاناتان مرغ دریایی

البته کتاب جاناتان مرغ دریایی را نشر نی هم در 94 صفحه و با قطع جیبی چاپ و منتشر کرده است.

در کتاب جاناتان مرغ دریایی ریچارد باخ داستان یک مرغ دریایی خاص را به تصویر میکشد. این مرغ دریایی بر خلاف سایر پرنده ها فقط به فکر کارهای روزمره و تکراری زندگی مانند خوردن، خوابیدن و گذران زندگی نیست بلکه میخواهد به شکلی حرفه ای پرواز را یاد بگیرد.

امتیاز کتاب جاناتان مرغ دریایی در شبکه اجتماعی گوگل

کتاب جاناتان مرغ دریایی تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 241.256 نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 3.85 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 87% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

 

از آن جایی که این کتاب تعداد صفحات کم و موضوع روانی دارد میتواند یک کتاب خوب برای شروع مطالعه افراد کمتر کتاب خوان باشد. همچنین اگر مدت هاست که در دایره امن خود مانده اید و نمیتوانید از آن خارج شوید میتواند به شما کمک کند.

تنها یک قانون وجود دارد و آن هم رهایی است. رهایی از محدودیت ذهن خود، محدودیت های خود ساخته، محدودیت های ساخته دست و تفکرات پیشینیان و تنها قانون صحیح، قانونی است که منجر به آزادی شود. هیچ قانون صحیح دیگری وجود ندارد

مسخ

سومین کتابی که می‌خواهیم در مقاله بهترین کتاب ها از زبان حیوانات به شما معرفی کنیم، کتاب مسخ نوشته فرانتس کافکا است. این کتاب نیز مانند بسیاری از رمان ها و کتاب های معروف توسط انتشارات و مترجمان معروف و غیر معروف زیادی تاکنون چاپ و به بازار عرضه شده است. اما پیشنهاد ما خرید و مطالعه کتاب مسخ از نشر چشم ماهی و ترجمه آقای علی اصغر حداد است.

عکس کتاب مسخ

کتاب مسخ را انتشارات نشر ماهی در 184 صفحه و با قطع جیبی چاپ و منتشر کرده است.

کتاب مسخ تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 57.257 نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 4.02 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 78% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

امتیاز کتاب مسخ در گوگل

در کتاب مسخ نویسنده کتاب (فرانتس کافکا) وضعیت مردی را به تصویر میکشد که یک روز صبح همانند روزهای قبل از خواب بلند شده و میخواهد به سر کار خود برود اما متوجه میشود که تبدیل به یک حشره شده است. در ابتدا اقوام و اطرافیان محل کار او امیدوارند که وضعیت او دوباره به حالت قبل برگردد اما هر چه زمان میگذرد تغییری در وضعیت او ایجاد نمیشود.

این وضعیت باعث میشود تا فردی که تبدیل به یک حشره شده مورد توجه دل سوزی های خانواده قرار بگیرد اما بعد از مدتی و به دنبال اتفاقاتی از خانواده طرد میشود.

 

 

اگر به نویسندگان دنیای اگزیستانسیال علاقه دارید کتاب مسخ برای شماست. خواندن این کتاب مسلما نمیتواند برای هر کسی تجربه ای لذت بخش باشد چرا که نوع روایت فرانتس کافکا در این کتاب نیز مانند کتاب محاکمه خاص و منحصر به فرد میباشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به موضوعات انسان‌زدایی، انزوا، درون‌گرایی علاقه دارید از خواندن این کتاب میتوانید تجربه ای لدت بخش داشته باشیذ.

صبح وقتی که درها بسته بود، همه‌ی اهل خانه می‌خواستند به اتاقش هجوم بیاورند و حالا که درها باز بود کسی نمی‌آمد او را ببیند؛ حتی کلیدها را از پشت به در گذاشته بودند!

 

یک روز صبح، همین که گره‌گوار سامسا از خواب آشفته‌ای پرید، در رختخواب خود به حشره‌‌ی تمام عیار عجیبی مبدل شده بود. سرش را که بلند کرد، ملتفت شد که شکم قهوه‌ای گنبد مانندی دارد که رویش را رگه‌هایی، به شکل کمان، تقسیم‌بندی کرده است. لحاف که به زحمت بالای شکمش بند شده بود، نزدیک بود به کلی بیفتد و پاهای او که به طرز رقت‌آوری برای تنه‌اش نازک می‌نمود جلوی چشمش پیچ و تاب می‌خورد. گره‌گوار فکر کرد: «چه به سرم آمده؟»

دو نمونه کتاب معروف در ادبیات فارسی معاصر از زبان حیوانات

بعد از این که 3 کتاب خارجی که شخصیت اصلی آن ها حیوانات بودند را معرفی کردیم به سراغ کتاب های ایرانی ای که از زبان حیوانات روایت میشوند امده ایم تا به صورت مختصر دو کتاب را معرفی کنیم.

انتری که لوطیش مرده بود

اولین کتاب ایرانی ای که میخواهیم در مقاله بهترین کتاب ها از زبان حیوانات معرفی کنیم کتاب انتری که لوتیش مرده بود از صادق چوبک است. این کتاب قبل از انقلاب در سال 1328 توسط نشر جاویدان چاپ و منتشر شد و تا زمان انقلاب به چاپ هفتم خود رسید. این کتاب در حال حاضر توسط نشرهای نگاه و بدرقه جاویدان چاپ و منتشر میشود.

کتاب انتری که لوطیش مرده بود در 120 صفحه و با قطع رقعی چاپ و منتشر شده است.

عکس کتاب انتری که وطیش مرده بود

کتاب انتری که لوطیش مرده بود مجموعه داستانی از صادق چوبک است. چوبک در این کتاب با استفاده از زبان استعاره و در قالب یک میمون سرگشتگی انسان ها را نشان میدهد. در این داستان میمونی به نام مخمل متوجه میشود صاحبش مرده است. پس از این حادثه مخمل که فکر میکند برای همیشه ازاد شده است با همان زنجیر دور گردنش به دنبال مکانی برای استراحت میگردد اما در این راه اتفاقاتی م افتد و او دوباره به دست صاحب قبلیش اسیر میشود.

کتاب انتری که لوتیش مرده بود در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 2100 نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 3.6 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند.

امتیاز کتاب انتری که وطیش مرده بود در شبکه اجتماعی گودریدز

کتاب انتری که لوطیش مرده بود را به آن دسته از خوانندگان توصیه میکنیم که از خواندن داستان های کوتاه معاصر ایرانی لدت میبرند. همچنین این کتاب و سایر کتاب های صادق چوبک انتخاب هایی مناسب برای افرادی هستند که به تازگی قصد شروع مطالعه را دارند.

«(مرغ‌ها) جايشان تنگ بود. همه تو هم تپيده بودند. مانند دانه‌های بلال بهم چسبيده بودند. جا نبود کز کنند. جا نبود بايستند. جا نبود بخوابند. پشت سر هم تو سر هم تک می‌زدند و کاکل هم را می‌کندند. جا نبود. همه تو سری می‌خوردند. همه‌جای‌شان تنگ بود. همه گرسنه‌شان بود. همه با هم بيگانه بودند. همه‌جا گند بود. همه چشم به راه بودند. همه مانند هم بودند، و هيچ‌کس روزگارش از ديگری بهتر نبود.» «قفس»

سگ ولگرد

دومین کتاب ایرانی ای که در ادامه مقاله بهترین کتاب ها از زبان حیوانات میخواهیم معرفی کنیم کتاب سگ ولگرد نوشته صادق هدایت است. این کتاب در سال 1321 همراه با 7 داستان دیگر در یک مجموعه داستان با نام سگ ولگرد توسط چندین نشر مانند امیر کبیر، انتشارات جاویدان و انتشارات بازرگانی نجات چاپ و منتشر شده است.

کتاب سگ ولگرد در 160 صفحه و با قطع رقعی توسط انتشارات جامه داران نیز چاپ و منتشر شده است.

عکس کتاب سگ ولگرد

کتاب سگ ولگرد مجموعه ای از هشت داستان کوتاه است که توسط صادق هدایت نوشته شده است. در این کتاب صادق هدایت داستان خودش را از زبان یک سگ به نام پات روایت میکند. پات که یک سگ از نژادی اصیل است صاحبش را گم میکند و در راه دوباره پیدا کردن صاحب خود از انسان ها ازار میبیند. برای کتاب سگ ولگرد نقدهای زیادی با دیدگاه های مختلف مانند نقد های روانشناسانه، تطبیقی، اجتماعی و اسطوره شناسی نوشته شده است.

کتاب سگ ولگرد در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط نفر 7640 مطالعه شده و موفق شده امتیاز 3.8 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند.

امتیاز کتاب سگ ولگرد

کتاب سگ ولگرد و سایر کتاب های صادق هدایت به دلیل نوع تفکر و نگاه ایشان به زندگی همواره مورد توجه خوانندگان جوان ایرانی قرار گرفته است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاقه به آشنا شدن با نوع تفکر صادق هدایت و خواندن اثار او داربد این کتاب میتوانید بهترین انتخاب برای شروع اثار صادق هدایت باشد.

سیدنصرالله این جمله را سر مشق خویش قرار داده بود که: «اگر سخن زر است، سکوت گوهر است و در صورت اجبار و یا برای استفاده دیگران، حرف را باید هفت مرتبه در دهان مزه مزه کرد و بعد به زبان آورد».

 

ولی چیزی که بیشتر ار همه پات را شکنجه می‌داد، احتیاج او به نوازش بود. او مثل بچه‌ای بود که همه‌اش توی سری خورده و فحش شنیده بود، اما احساسات رقیقش هنوز خاموش نشده. مخصوصاً با این زندگی جدید پر از درد و زجر بیش‌ازپیش احتیاج به نوازش داشت. چشم‌های او این نوازش را گدایی می‌کردند و حاضر بود جان خودش را بدهد، در صورتی که یک نفر به او اظهار محبت به کند و یا دست روی سرش بکشد.

او احتیاج داشت که مهربانی خودش را به کسی نشان بدهد، اما به نظر می‌آمد هیچ کس احتیاجی به ابراز احساسات او نداشت؛ هیچ کس از او حمایت نمی‌کرد و توی هر چشمی نگاه می‌کرد به جز کنیه و شرارت چیز دیگری نمی‌خواند. و هر حرکتی که برای جلب توجه آدم‌ها می‌کرد مثل این بود که خشم و غضب آن‌ها را بیشتر برمی‌انگیخت.

کلیله و دمنه

کتاب کلیله و دمنه از نام دو شغال به نام های کلیله و دمنه گرفته شده است چرا که قسمت زیادی از این کتاب به داستان این دو شغال مربوط است. داستان های این کتاب معمولا از زبان حیوانات روایت میشود.

موضوع داستان های کلیله و دمنه موضوعات پند آمیز میباشد که توسط ویشنا سرما به زبان هندی نوشته شده است. داستان های این کتاب پند آموز مربوط به ۵۰۰ تا ۱۰۰ پیش از میلاد میباشد.

عکس کتاب کلیله و دمنه

کتاب سگ ولگرد در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 4.4 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 91% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

امتیاز کتاب کلیله و دمنه در گوگل

در ادامه داستان یکی از بخش های کتاب کلیله و دمنه را با هم میبینیم:

 

نظر شما در مورد بهترین کتابی که از زبان حیوانات نوشته شده است چیست؟! ایا این مقاله را دوست داشته اید ؟! کدام یک از کتاب های معرفی شده در این پست را مطالعه کرده اید ؟! به نظر شما چه کتاب دیگری میتوانست جزو لیسا بهترین کتابی که از زبان حیوانات نوشته شده است باشد ؟!

نظرات خودتان را برای ما در قسمت نظرات مقاله بهترین کتابی که از زبان حیوانات نوشته شده است بنویسید.

همچنین برای خرید کتاب های معرفی شده در این مقاله و یا مقالاتی مانند بهترین کتاب های جنایی میتوانید به کتابفروشی هایی که در مقاله بهترین کتاب فروشی های مشهد معرفی کردیم و یا به صفحه خرید کتاب دست دوم در مشهد مراجعه نمایید.

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

One thought on “بهترین کتابی که از زبان حیوانات نوشته شده است 🕊 | دانبوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *