معرفی 5+1 عدد از بهترین کتاب های جنایی 📚 | دانبوک

بهترین کتاب های جنایی

کتاب های که در ژانر جنایی نوشته میشوند همواره توانسته اند مخاطب را درگیر قصه و روایت خود کنند. به همین خاطر معمولا به افراد علاقه مندی که به تازگی میخواهند شروع به کتاب خواندن کنند پیشنهاد میشود از کتاب هایی در این ژانر برای شروع مطالعه استفاده کنند چرا که جذابیت این نوع از رمان ها باعث ایجاد و تقویت عادت کتاب خوانی در افراد شود. به همین دلیل ما در سایت دانبوک تصمیم گرفتیم تا در این مقاله بهترین کتاب های جنایی منتشر شده در بازار ایران را معرفی کنیم.

همچنین پیشنهاد میکنیم اگر در ابتدای راه کتاب خوانی هستید حتما به مقاله بهترین کتاب های زیر 100 صفحه نیز مراجعه کنید و از کتاب های معرفی شده استفاده کنید.

معرفی بهترین کتاب های جنایی:

کتاب راز پرونده ریجفیلد

جدید ترین کتابی که در لیست بهترین کتاب های جنایی قرار گرفته است کتاب راز پرونده ریچفیلد نوشته داربی کین نویسنده آمریکایی میباشد که توسط سارینا مرادی در نشر کوله پشتی ترجمه و منتشر شده است. داربی کین در این کتاب داستان زنی به نام لایلا را روایت میکند که شوهرش به ناگهان ناپدید میشود و همه فکر میکنند علت این اتفاق لایلا بوده است.

 

کتاب راز پرونده ریجفیلد

 

کتاب راز پرونده ریچفیلد توسط نشر کوله پشتی در 360 صفحه منتشر شده است. همچنین کتاب راز پرونده ریچفیلد تاکنون توانسته است در شبکه جهانی کتاب یا همان گودریدز امتیاز 3.74 را از 571.610 تعداد نفری که این کتاب را خوانده اند بگیرد.

یکی از خوانندگان این کتاب در مورد ان نوشته است:

این کتاب با بقیه تریلر‌های جنایی یکمی متفاوته چون از همون اول قاتل و حتی انگیزه قتل رو هم بیان میکنه اما کشمکش اصلی وقتی شروع میشه که برای جنازه اتفاقی میافته و پلیس باید قاتل رو پیدا کنه
و اینکه دلیل قتل چی میتونه باشه
در این کتاب به حد کافی از تعلیق و کشش استفاده شده و شما رو با روی دیگر آدمها آشنا میکنه چطور میشه یک آدم محترم و محبوب تبدیل به یک هیولا میشه؟!
چطور میشه عدالت رو درمورد هیولا اجرا کرد؟

داربی کین در این کتاب سعی کرده است تا با روایت روابط شخصی بین ادم ها و رازهای خانوادگی به پیچیدگی های روابط بین انسان ها اشاره کرده و با دیدی روان شناختی خواننده را با داستانی جذاب و مهیج آشنا کند.

در قسمت از کتاب راز پرونده ریچفیلد میخوانیم:

حقیقت در حال بمباران مغزش بود، اما او آن را پس می‌زد. هر بار که سعی می‌کرد تکه‌ها را کنار هم بگذارد و معما را حل کند، چیزی در درونش از کار می‌افتاد. چه چیز معمولی و پیش‌پاافتاده‌ای او را به اینجا، به این بن‌بست کشانده بود! یک لباس. دنبال تی‌شرتی گشته بود که او بابت آن سرزنشش کرده و گفته بود موقع شستن لباس‌ها گم شده. چیزی که محال بود اتفاق بیفتد

همچنین در ویدئو زیر که توسط مانا یکی از بهترین بلاگرهای کتاب یوتیوب ساخته شده است میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد این کتاب بیابید.

کتاب زنی در کابین 10

کتاب زنی در کابین 10 را میتوان به عنوان یکی از بهترین کتاب های جنایی به شمار آورد. کتاب زنی در کابین 10 توسط روث ور رمان نویس و روزنامه نگار اهل بریتانیا نوشته شده است. این کتاب توسط نشر نون و با ترجمه خانوم زهرا هدایتی منتشر شده است.

عکس کتاب زنی در کابین 10

 

کتاب زنی در کابین 10 همان طور که گفته شد هم اکنون توسط نشر نون در 368 صفحه منتشر شده است. همچنین کتاب زنی در کابین 10 تاکنون توانسته است در شبکه جهانی کتاب یا همان گودریدز امتیاز 3.74 را از 571.610 تعداد نفری که این کتاب را خوانده اند بگیرد. همچنین 83% از کاربران گوگل نیز این کتاب را دوست داشته اند.

 

امتیاز کتاب زنی در کابین 10 در گوگل

داستان کتاب زنی در کابین 10 یکی از پر فروش ترین رمان های جنایی در سال های اخیر بوده است. روث ور در این کتاب داستان زنی را روایت میکند که قتلی وحشتناک را از نزدیک میبیند و بعد از آن خودش و زندگیش تحت تاثیر این حادثه قرار میگیرد. در این کتاب شخصیت اصلی داستان یعنی لوبک لاکب که خود یک خبرنگار است با یک کشتی تفریحی لوکس به ماموریت فرستاده میشود.

در این سفر همه چیز از جمله آب و هوا خوب است و خبری از طوفان های دریایی نیست اما در حین سفر لوبک لاک با یک اتفاق عجیب رو به رو میشود. او زنی را میبیند که از روی کشتی به دریا می افتد و کشتی و سرنشینانش بدون این که توجهی به این موضوع بکنند به سفر خود ادامه میدهند اما لوبک لاک که یک خبرنگار است سعی میکند هر طور شده از ماجرا سر در بیاورد.

 

از کتاب زنی در کابین 10 معمولا به عنوان یک کتاب جنایی هم رده با اثار اگاتا کریستی نام برده میشود اما باید بگوییم این موضوع درست نیست و این کتاب پیچیدگی های اثار اگاتا را ندارد. با این حال این کتاب برای یک بار خواندن مناسب است. همچنین نسخه صوتی با کیفیت این کتاب توسط سایت ایران صدا تولید و منتشر شده است که میتوانید از اینجا نسخه صوتی کتاب را دانلود و استفاده کنید.

وقتی پلیس رسید، اول من را به مرکزی درمانی بردند تا به پاهای زخمی و مچ پیچ‌خورده‌ام برسند و دوباره برایم دارو تجویز کنند. به نظر می‌آمد که قرار است تا ابد طول بکشد، اما بالأخره دکترها گفتند که برای رفتن آمادگی دارم و یکهو به خودم آمدم و دیدم که دارند من را با ماشین به ایستگاه پلیسی آن طرف دره می‌برند و آن جا مسئولی از سفارت بریتانیا در اُسلو منتظرم بود.

 

فیل‌ها به خاطر می آورند

دومین کتابی که میخواهیم در مقاله بهترین کتاب های جنایی معرفی کنیم کتاب فیل ها به خاطر می آورند نوشته آگاتا کریستی است. کتاب فیل ها به خاطر می آورند نوشته یکی از بهترین نویسنده های کتاب های جنایی و خالق شخصیت هایی مانند پوارو و خانوم مارپل است. این کتاب توسط نشر هرمس و با ترجمه حمید رضا بلندسران چاپ و منتشر شده است.

عکس کتاب فیل‌ها به خاطر می آورند

همان طور که گفته شد کتاب فیل ها به خاطر می آورند هم اکنون توسط نشر هرمس در 264 صفحه چاپ و منشر میشود. کتاب فیل ها به خاطر می آورند در ایران توسط نشرهای مختلفی مانند نشر کارآگاه و هرمس ترجمه و منتشر شده است. کتاب فیل ها به خاطر می آورند توانسته است در شبکه جهانی کتاب با همان گودریدز امتیاز 3.65 را از 39.077 نفری که این کتاب را خوانده اند بگیرد. همچنین 89% از کاربران گوگل نیز این کتاب را دوست داشته اند.

امتیاز فیل‌ها به خاطر می آورند

آگاتا کریستی در این کتاب داستان زندگی یک نویسنده برجسته خیالی به نام خانم اولیور را روایت میکند. اولیور نویسنده ایست تنها و گوشه گیر که هیچگاه در محافل و مجالس شرکت نمیکند. شکل گیری قصه این کتاب دقیقا از جایی شروع میشود که خانم اولیور برای اولین بار در یک مهمانی شرکت میکند و با زنی غریبه و سوال های عجیب او در مورد دختر خوانده اش رو به رو میشود. خانم اولیور که از سوالات این فرد غریبه حس بدی پیدا میکند این جریان را با دوست قدیمی خود یعنی هرکول پوآرو در میان میگذارد.

کتاب فیل ها به خاطر می آورند یکی از کتاب های خوب برای شروع خواندن کتاب های جنایی اگاتا کریستی میباشد. اگاتا در این کتاب که شباهت بسیار زیادی به دیگر کتاب او یعنی 5 خوک کوچک دارد سعی کرده است با اضافه کردن دو داستان در ظاهر بی ربط  رمان را جذاب تر کند داستان هایی که در انتهای کتاب مشخص میشود به یکدیگر ربط داشته و دارای نقاط مشترکی با هم هستند. همچنین جان استریکلند از این کتاب یک فیلم ساخته است که اگر از موضوع کتاب خوشتان امد پیشنهاد میکنیم حتما این فیلم را نیز ببینید.

 

مردم خوششان می‌آید درباره گذشته حرف بزنند. واقعاً بیشتر از آنکه دوست داشته باشند در مورد وقایع کنونی و یا حتی یک سال پیش صحبت کنند، علاقه دارند در مورد گذشته‌ها حرف بزنند. این باعث می‌شود تا خاطراتشان زنده شود. اولش درباره کسانی صحبت می‌کنند که علاقه‌ای به شنیدنش ندارید، بعدش بحثشان را به سمت افرادی می‌برند که خودشان آن‌ها را ندیده‌اند بلکه از زبان دوستان و آشنایانشان چیزهایی در موردشان شنیده‌اند.

خودتان که می‌دانید، مثل همین حرف‌هایی که راجع به نزدیکان ژنرال و همسرش می‌شنوید، ترتیبش هم مثل نسبت‌های فامیلی است: اول از پسرعمو شروع می‌شود، بعدش نوبت بچه پسرعموست. بعد از آن نوبت به بچه بچه پسرعمو می‌رسد، و الی آخر. با این حرف‌ها فکر نکنم واقعاً کاری از دستم بربیاید.

 

کتاب سکوت بره ها

کتاب معمایی سکوت بره ها نوشته توماس هریس سومین کتابی است که میخواهیم در مقاله بهترین کتاب های جنایی و معمایی معرفی کنیم. توماس هریس در این کتاب جنایی – روانشناختی داستانی را روایت میکند که در ان شخصیت اصلی داستان (قاتل زنجیره ای) در برابر ماموران پلیس قرار میگیرد. کتاب سکوت بره ها را نشر دایره با ترجمه اصغر اندرودی و مجتبی مینایی روانه بازارکتاب ایران کرده است.

 

عکس کتاب سکوت بره ها

 

کتاب سکوت بره ها در 416 صفحه و در قطع رقعی توسط انتشارات دایره چاپ و ترجمه شده است. همچنین انتشارات نیک فرجام نیز با ترجمه نیلوفر اسکندری این کتاب را روانه بازار کرده است. کتاب سکوت بره ها توانسته است در شبکه جهانی کتاب با همان گودریدز امتیاز 4.24 را از 535.803 تعداد نفری که این کتاب را خوانده اند بگیرد. همچنین 94% از کاربران گوگل نیز این کتاب را دوست داشته اند.

 

امتیاز کتاب سکوت بره ها در گوگل

کتاب سکوت بره ها که دومین اثر از سه گانه توماس هریس میباشد قبل از کتاب هانیبال و بعد از کتاب اژدهای سرخ نوشته شده است. توماس هریس در این کتاب داستان یک قاتل سریالی را روایت میکند که با کشتن افراد و جدا کردن پوست آن ها برای خود لباس میدوزد. پلیس ماموریت دستگیری و پیدا کردن او را به یکی از ماموران زن خود میسپارد و او در راه دستگیری این مجرم خطرناک مجبور میشود تا با روانپزشک آدمخواری به نام هانیبال لِکتر که قبلاً با بوفالو سر و کار داشته است همکاری کند.

 

 

از کتاب سکوت بره ها تاکنون یک فیلم سینمایی ساخته شده است که بسیار موفق و پر فروش بوده و جرو محدود فیلم هایی بوده است که توانسته پنج جایزه‌‌ی اصلی اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌‌نامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کنند. همچنین از کتاب بعدی این سه گانه یعنی کتاب هانیبال نیز یک سریال تولید شده است که دیدن آن نیز خالی از لطف نیست.

 

«شما این کار را می‌کنید، مگه نه؟ ما سعی کردیم لکتر را مورد بررسی قرار دهیم و تصور می‌کردیم که این بهترین فرصت است که یک بررسی و تحقیق برجسته‌ای انجام دهیم. بندرت می‌توان یک نمونۀ زنده را پیدا کرد».

«نمونۀ زنده از چی؟»

«از یک جامعه‌ستیز کامل، او واقعاً چنین موجودی است. اما غیرقابل نفوذ است و برای آزمایش‌های معمول و استاندارد، بسیار پیچیده و گمراه‌کننده است. او از ما متنفر است و فکر می‌کند من عزرائیلش هستم. کرافورد خیلی زرنگ است، این طور نیست؟ در مورد لکتر او از شما استفاده می‌کند».

 

کتاب دختری در قطار

چهارمین و شاید معروف ترین کتاب معرفی شده در مقاله بهترین کتاب های جنایی کتاب دختری در قطار است. این کتاب که در سال 2015 توسط هاپکینز نوشته شده است به نوعی ادامه کتاب دختر گمشده میباشد. پائولا هاوکینز این کتاب را از زاویه دید سه فرد مختلف یعنی ریچل، آنا و مگان روایت میکند و در آن سعی کرده است تا علاوه بر ایجاد صحنه های جنایی بر روی شخصیت پردازی کاراکترها نیز کار کند و کتابی جنایی – روانشناسانه بنویسد.

عکس کتاب دختری در قطار

کتاب دختری در قطار در 344 صفحه و در قطع رقعی توسط انتشارات میلکان چاپ و ترجمه شده است. همچنین انتشارات دیگری نیز مانند انتشارات البرز، هیرمند و کوله پشتی این کتاب را ترجمه و منتشر کرده اند. کتاب دختری در قطار توانسته است در شبکه جهانی کتاب با همان گودریدز امتیاز 3.96 را از 2.800.000 هزار  نفری که این کتاب را خوانده اند بگیرد. همچنین 92% از کاربران گوگل نیز این کتاب را دوست داشته اند.

امتیاز کتاب دختری در قطار در گوگل

یکی از نکاتی که باعث شده تا کتاب دختری در قطار تبدیل به یک کتاب پر فروش شود استفاده هاپکینز از روایات داستانی پیچیده و مرموز به صورت کاملا ماهرانه برای باز کردن لایه های پنهان شخصیت های رمان است. علاوه بر ان نزدیک بودن شخصیت های کتاب دختری در قطار به ادم هایی عادی کوچه و خیابان که هر روز با ان ها سر و کار داریم باعث میشود تا بیشتر جذب این کتاب شویم.

ما در این کتاب با افرادی که در زندگی خود درگیر خیانت های دیگران و صفات اخلاقی بد خویش هستند رو به رو میشویم و میبینیم که چطور و چگونه در هنگام سختی و مشکلات تصمیماتی میگیرند که وضعیت آن ها را نه تنها بهتر نمیکند بلکه بد تر از قبل میکند.

 

یک روز معلم دبستانم گفت که من همه‌کاره و ‌هیچ‌کاره‌ام. آن موقع منظورش را نمی‌فهمیدم، تا اینکه همه چیز دستم آمد؛ دختر فراری، عاشق دلباخته، همسر، پیشخدمت، مدیر گالری، پرستار بچه و چند مورد دیگر مثل این‌ها. چه کسی می‌داند فردا چه چیزی می‌شوم؟ واقعا منظورم این نیست که آرام هستم؛ کلمات همینطوری از دهانم در آمد.

 

کتاب های اگاتا کریستی

همان طور که در دومین کتاب معرفی شده در مقاله مقاله بهترین کتاب های جنایی اشاره کردیم این نویسنده یکی از بهترین و شاید حتی بهترین نویسنده در ژانر جنایی باشد. کتاب های اگاتا کریستی ان قدر جذاب و زیبا نوشته شده اند که به خاطر آن ها به او لقب ملکه اسرار داده اند.

از آن جایی که تمامی اثار این نویسنده برای علاقه مندان به کتاب خوانی و مخصوصا ژانر جنایی جذاب است تصمیم گرفتیم تا تمامی کتاب های این نویسنده را لیست کنیم. در ادامه به لیستی از بهترین کتاب های خالق شخصیت های جذابی مانند هرکول پو آرو اشاره میکنیم.

  1. شیطان زیر آفتاب (Evil Under The Sun)
  2. و سپس هیچ کس نبود (And Then There Were None)
  3. قتل در خانه کشیش (The Murder At The Vicarage)
  4. خطر در خانه آخر (Peril at End House)
  5. قتل در قطار سریع ‌السیر شرق (Murder on the Orient Express)
  6. قتل به ترتیب الفبا (The ABC Murders)
  7. شب بی پایان (Endless Night)
  8. مرگ بر روی نیل (Death on the Nile)
  9. قتل راجر آکروید (The Murder Of Roger Ackroyd)
  10. جسدی در کتابخانه (The Body in the Library)
  11. پنج خوک کوچک (Five Little Pigs)
  12. تحقیقات پوآرو (Poirot Investigates)
  13. ورق ها روی میز (Cards on the Table)
  14.  پرده: آخرین پرونده پوآرو (Curtain: Poirot’s Last Case)
  15. تله موش (The Mousetrap)
  16. خانه وارونه (Crooked House)
  17. مردی با لباس قهوه ای (The Man in the Brown Suit)
  18. ماجرای اسرارآمیز در استایلز (The Mysterious Affair at Styles)

برای خرید بهترین کتاب های جنایی معرفی شده در این مقاله میتوانید به کتاب فروشی های معتبری که در مقاله بهترین کتاب فروشی های شهر مشهد و یا صفحه خرید کتاب دست دوم در مشهد معرفی شده اند مراجعه نمایید.

به نظر شما چه کتاب های دیگری میتوانند در لیست بهترین کتاب های جنایی قرار بگیرند!؟ شما کدام از یک کتاب های معرفی شده در زمینه بهترین کتاب های جنایی را پسنده اید؟! نظرات خود را حتما در مورد بهترین کتاب های جنایی برای ما در قسمت نظرات همین مقاله بنویسید. همچنین ما پیش از این در مقاله ای جداگانه بهترین کتاب ها از زبان حیوانات را نیز معرفی کردیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست!

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

One thought on “معرفی 5+1 عدد از بهترین کتاب های جنایی 📚 | دانبوک

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام محمد جان، ممنون از این که نظر خودت رو با ما در میون گذاشتی.
      ما توی سایت دانبوک خیلی خیلی خوشحالیم که مطالبمون برای شما مفید و کابردی بوده.

  1. Zeynap میگوید:

    ممنون از سایت خوب تون
    پیشنهاد می کنم کناب های مینا تو کانائه رو هم بخونید
    تو سبک داستان های جنایی 😍

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام زینب جان خیلی خیلی خوشحالیم که مطالب سایت ما مورد توجهتون قرار گرفته و ممنون از این که نظر خودت رو با ما در میون گذاشتی.
      در مورد پیشنهادت هم اگه کتاب هات رو بهمون امانت بدی چرا که نه؟!:)

  2. محمد مارشکی میگوید:

    راستی سکوت بره ها کتاب خیلی خفنیه پیشنهاد میکنم حتما بخونین

  3. محمد مارشکی میگوید:

    بالاخره یه سایت ب درد بخور و بدون تبلیغات مسخره پیدا شد …ممنون از ادمین و تیمش

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام محمد جان، ممنون از این که نظر خودت رو با ما در میون گذاشتی.
      ما در سایت دانبوک خیلی خیلی خوشحالیم که مقالات ما مورد توجه شما قرار گرفته.

  4. امیرحسین میگوید:

    من از قتل در خانه کشیش خیلی لذت بردم کدوم یکی از بقیه شبیه به اون هستند
    ممنون❤️

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام امیر حسین جان، ممنون از این که نظر خودت رو با ما در میون گذاشتی.
      کتاب هایی که توی این مقاله معرفی کردیم همگی جزو کتاب های جنایی و شبیه به همون کتاب خانه کشیشی که گفتیه:)

  5. مهرداد میگوید:

    ممنون از مقاله خوبتون
    اگه بخواین از بین کتابهای بالا یکی رو برای خرید پیشنهاد بدین کدوم رو پیشنهاد میدین؟

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام مهرداد جان، از بین کتاب های جنایی معرفی ششده توی این مقاله میشه گفت کتاب های اگاتا کریستی بهتر از بقیه کتاب های جنایی هست و معمولا ادم های بیشتری نوشته های این نویسنده رو دوست دارن:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *