بهترین کتاب های روانشناسی 📚 دانبوک

بهترین کتاب های روانشناسی 📚 دانبوک

امروزه با همه گیر تر شدن شبکه های اجتماعی تب پیشرفت و جلو زدن از بقیه بیشتر شده است و به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال موضوعات دیگری همچون بهترین کتاب های توسعه فردی و یا بهترین کتاب ها برای تمرکز هستند. در حالی که اگر انسان ها روان سالم و درستی نداشته باشند مطمئنا در قدم اول از زندگی خود لذت نخواهند برد و احتمالا در سایر ابعاد زندگی خود همانند ارتباط سازی و کسب و کار موفق نخواهند بود به همین دلیل ما در سایت دانبوک تصمیم گرفتیم تا تعدادی از بهترین کتاب های روانشناسی را معرفی کنیم.

البته ما در سایت دانبوک برای هر دو این موضوعات و بهتر شدن در ان ها کتاب هایی معرفی کرده ایم که به عنوان مثال برای کتاب های ارتباط سازی میتوانید به مقاله بهترین کتاب های ارتباط سازی و برای بهتر شدن در اداره کسب و کار میتوانید به مقاله بهترین کتاب های کسب و کار مراجعه کنید.

ما در انتخاب کتاب های این مقاله تمام تلاش خود را کرده ایم تا کتاب هایی را معرفی کنیم که بعد از مطالعه ان چیزی به دانسته های شما افزوده شود و بتوانید از ان ها در زندگی شخصی خود استفاده کنید. معیار دوم ما در انتخاب کتاب برای این مقاله علمی بودن و به اصطلاح زرد نبودن این کتاب هاست. به همین دلیل در این مقاله خبری از معرفی کتاب هایی همانند 4 اثر از فلورانس اسکاول شین، شدن، تخت خوابت را مرتب کن، نیمه پنهان وجود و…. نخواهد بود.

چرایی پیشنهاد نکردن این نوع از کتاب ها را پیش از این در مقاله ای با عنوان نقد و بررسی کتاب نیمه تاریک وجود در سایت شخصی خودم توضیح دادم به همین دلیل توی این مقاله به این موضوع نمیپردازم.

بهترین کتاب های روانشناسی معرفی شده در این مفاله:

  1. کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین یالوم
  2. درمان شوپمهاور از اروین یالوم
  3. مسیرهای زندگی از الیس میلر

کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین یالوم

در کتاب وقتی نیچه گریست اروین یالوم سعی کرده است تا به صورت غیر مستقیم و با روایت داستان نیچه، برویر و فروید به بررسی بیماری وسواس پرداخته و به راه هایی که برای درمان این بیماری از رفتار درمانی تا شناخت درمانی طی شده است تا در نهایت به روش روان درمانی اگزیستانسیال رسیده است اشاره میکند.

کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین یالوم

کتاب وقتی نیچه گریست تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 70.486 نفر مطالعه شده است و موفق شده است تا امتیاز 4.36 را از 5 دریافت کند. همچنین 93% از کاربران گوگل در مورد این کتاب نظر مثبتی داشته اند. انتشارات و مترجمین زیادی اقدام به چاپ این کتاب کرده اند اما هیچ کدام از ان ها به اندازه ترجمه سپیده حبیب برای نشر کاروان روان نیست.

عکس امتیاز کتاب وقتی نیچه گریست در گوگل

 

نویسنده کتاب کورسو درمورد این کتاب نوشته است:

اروین یالوم افکار ژرف انسانی ر در لفافه داستانی بی نظیری بیان میکند. بیش از این چه میتوان از یک کتاب و رمان خواست؟!

علاوه بر موارد گفته شده معمول در مورد این کتاب همانند جذابیت داستانی و بررسی موارد مربوط به وسواس و درمان ان نکته ای که میتوان گفت در این کتاب بسیار مفید و کاربردی بود لزوم صحبت کردن در هنگام مواجهه با مشکلات بین ادم ها و رفع مشکلات و سو تفاهم ها با استفاده از گفت و گو بود.

همچنین در قسمتی از این کتاب میخوانیم:

شاید بتوانید افرادی را که دوست دارید، در نظر بیاورید، ولی با تفکر بیشتر می‌بینید که آنها را دوست ندارید، بلکه احساس مطبوعی را دوست دارید که از دوست داشتن آنها حاصل می‌شود. شما اشتیاق را دوست دارید، نه کسی که اشتیاق را ایجاد می‌کند.

ضمن این که در صورت علاقه به این کتاب میتوانید ویدئو معرفی ان را هم که توسط یکی از بلاگر های کتاب در یوتیوب ساخته شده است مشاهده نمایید.

 

درمان شوپنهاور از اروین یالوم

اگر اهل خواندن کتاب های فلسفی و یا روانشناسی هستید حتما تا به حال اسم شوپنهاور را شنیده اید و یا حداقل از این فیلسوف بزرگ جملاتی مثل “انسانی که معاشرتی نیست نیازی به معاشرت ندارد. پرمایه بودن، به آن اندازه که ما را از معاشرت بی‌نیاز کند، به این علت موجب سعادت می‌گردد که تقریبا همه‌ی رنج‌های ما از جامعه نشأت می‌گیرند.” را خوانده اید.

درمان شوپنهاور از اروین یالوم

کتاب درمان شوپنهاور تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 25.511 نفر مطالعه شده است و موفق شده است تا امتیاز 4.27 را از 5 دریافت کند. همچنین 93% از کاربران گوگل در مورد این کتاب نظر مثبتی داشته اند. انتشارات و مترجمین زیادی اقدام به چاپ این کتاب کرده اند اما هیچ کدام از ان ها به اندازه ترجمه سپیده حبیب برای نشر قطره روان نیست.

ما در سایت دانبوک پیشنهاد میکنیم حتما قبل از مطالعه کتاب های مربوط به شوپنهاور این قسمت از پادکست رادیو راه به اسم آرتور را که توسط مجتبی شکوری تولید و منتشر شده است را گوش دهید.

عکس امتیاز کتاب وقتی نیچه گریست در گوگل

یکی از خوانندگان این کتاب درباره ان مینویسد:

در اینکه شوپنهاور فیلسوف خفنیه شکی نیست. من واقعا نظراتش رو درباره‌ی خیلی چیزها قبول دارم و به‌نظرم یه نابغه‌ی به تمام معناست. اما با این حال پذیرفتم که این آدم به خاطر تمام آسیب‌هایی که توی دوران کودکی دیده، روان سالمی نداره و احتمالا بعضی نظراتش رو باید با فیلتر خوند و بررسی کرد و چه فیلتری بهتر از قلم اقای اروین یالوم؟!

موضوع اصلی این کتاب درمان اقای شوپنهاور است. شوپنهاوری که در کودکی زندگی خوبی نداشته است و به همین دلیل تا حدود زیادی از جامعه بیزار و گریزان شده است حال آقای یالوم با دست گذاشتن روی نقاط تاریک وجود این فیلسوف و روایت چگونگی درمان این فیلسوف بزرگ به شکل یک کتاب داستانی کتابی خواندنی حلق کرده است.

در این کتاب اروین یالوم به خوبی چگونگی اداره کردن یک گروه درمانی را به ما نشان میدهد. گروهی که افراد در ان دور هم جمع می‌شن و هر کدوم شروع می‌کنن از خودشون گفتن. کم‌کم فضا به سمتی می‌ره که روابط بین‌فردی توی فضای گروه شکل می‌گیرن. از یکی بدت میاد، با یکی دوست می‌شی، یکی آزارت می‌ده و می‌رنجونتت و … همه‌ی این‌ها دقیقا جلوی چشم تراپیستت اتفاق می‌افته و اون یه روایت دست‌اول از مشکلات تو داره. خودت، هم‌گروهی‌هات و تراپیستت آستین بالا می‌زنید و بررسی می‌کنید که علت رفتارهات توی گروه چیه. اینطوری نقاط تاریک وجودت رو پیدا می‌کنی و می‌فهمی علت خیلی از رفتارهات چیه!

همچنین در قسمتی از این کتاب میخوانیم:

زندگی چیز رقت‌آوری‌ست. من تصمیم گرفته‌ام همه‌ی عمرم را صرف تفکر درباره‌ی آن کنم. 

ضمن این که در صورت علاقه به این کتاب میتوانید ویدئو معرفی ان را هم که توسط یکی از بلاگر های کتاب در یوتیوب ساخته شده است مشاهده نمایید.

کتاب مسیرهای زندگی از آلیس میلر

سومین کتاب خوبی که در زمینه روان شناسی پیشنهاد میکنیم بخوانید کتاب مسیرهای زندگی از الیس میلر (نویسنده کتاب بدن هرگز دروغ نمیگوید) میباشد. در این کتاب الیس میلر در 6 قسمت مختلف به روایت داستان زندگی افراد متفاوت پرداخته و در خلال ان ها به مشکلات، ضعف ها و شعف های ان ها اشاره میکند.

کتاب مسیرهای زندگی از آلیس میلر

کتاب مسیرهای زندگی تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 357 نفر مطالعه شده است و موفق شده است تا امتیاز 3.66 را از 5 دریافت کند. همچنین 93% از کاربران گوگل در مورد این کتاب نظر مثبتی داشته اند. این کتاب توسط نشر هوما (قطره) با ترجمه مجتبی پردل در 216 صفحه منتشر شده است.

امتیاز کتاب مسیرهای زندگی از آلیس میلر

یکی از خوانندگان این کتاب درباره ان مینویسد:

علاوه بر سبک و تکنیک‌های بی‌نظیر نگارش، این کتاب حاوی ایده‌های مفیدی است، از جمله تمایلات خشونت‌آمیز و فراگیری که ما در حال حاضر به ان دچاریم که ناشی از رفتار غیرانسانی در دوران کودکی ما دارد و نیاز به مواجهه و درک آسیب‌های دوران کودکی خود به گونه‌ای که تأثیرات آن (ناخودآگاه) بر دیگران تداوم پیدا نکند.

نکته ای که کتاب مسیرهای زندگی را از این نوع کتاب ها حدا کرده و ان را تبدیل به یکی از بهترین کتاب های روانشناسی کرده است نحوه روایت داستان است. الیس میلر در این کتاب بر خلاف سایر نویسندگان کتاب های روانشناسی تلاش کرده است تا از پند و اندرز دادن مستقیم به خوانندگان خودداری کند به همین خاطر در این کتاب هیچ گونه این کار رو بکن و یا این کار رو نکن به صورت مستقیم وجود ندارد.

بلکه نویسنده میاد و در قالب همون شخصیت داستان مشکلات روانی و دغدغه های ذهنی شخصیت های داستان رو نشون میده و بعد از این که تونست کاری کنه که ما با اون شخصیت همزاد پنداری کنیم در دل داستان شروع به اموزش دادن در مورد ترمیم این درد ها میکنه. داستان های این کتاب در مورد عوامل مختلفی مثل ازدواج، تربیت فرزندان و… است.

همچنین در قسمتی از این کتاب میخوانیم:

«آنها سی، چهل، پنجاه سال زندگی کرده بودند بدون اینکه هرگز فرصتی برای بررسی دقیق و تحقیق در مورد آنچه در دوران کودکی داشته اند به آنها داده شود، حتی کمتر آن را به عنوان اشتباهی که در حق آنها شده است تشخیص دهند. اجباراً و بدون هیچ ابایی، همان رنجی را به فرزندان خود تحمیل کردند که به خودشان تحمیل شده بودند.

تا زمانی که آنها درکی از نحوه ارتباط این چیزها با یکدیگر نداشتند، نتوانستند خود را از آن اجبار رها کنند. تنها اکنون آنها آماده و مایل به اعتراف به مسئولیت خود هستند، زیرا آنها دیگر آنچه را که در اوایل جوانی برای آنها اتفاق افتاده است مانند آنچه که باید اتفاق می افتد نمی دانند، بلکه یاد گرفته اند که آن را به عنوان یک اشتباه ظالمانه ببینند که به آنها تحمیل شده است.

ما در سایت دانبوک پیشنهاد میکنیم اگر از سبک نگارش این کتاب و موضوعاتی که به ان پرداخته شده است خوشتان امده کتاب های دیگر این نویسنده مانند کتاب بدن هرگز دروغ نمیگوید را نیز مطالعه نمایید.

سوالات متداول:

کتاب های معرفی شده در مقاله بهترین کتاب های روان شناسی را از کجا تهیه کنیم؟!

پیشنهاد ما برای تهیه کتاب ها و مطالعه ان ها استفاده از کتاب خانه ها و حضور در این اماکن میباشد. اما اگر قصد خرید کتاب های معرفی شده در مقاله بهترین کتاب های روانشناسی را دارید میتوانید به کتاب فروشی های معرفی شده در مقاله بهترین کتاب فروشی های شهر مشهد و یا صفحه خرید کتاب دست دوم در مشهد در همین سایت دانبوک مراجعه نمایید.

نتیجه گیری:

ما در این مقاله از سایت دانبوک همانند مقالات دیگری مانند بهترین کتاب های جنایی و بهترین کتاب های کم حجم تلاش کردیم تا کتاب هایی را معرفی کنیم که با خواندن ان ها خود بتوانید تا حدودی با علم روانشناسی اشنا شده و از ان در زندگی خود استفاده نمایید. تمام تلاش ما معرفی اثار و نوشته هایی بود که بعد از خواندن ان ها معلوماتی به خواننده اضافه شود به همین خاطر از معرفی کتاب هایی بعضا معروف اما زرد خودداری کرده ایم.

نظر شما در مورد این مقاله و کتاب های معرفی شده در ان چیست!؟ ایا این کتاب ها میتوانند برای یک زندگی بهتر به انسان ها کمک کنند؟! شما چه کتاب های دیگری را میشناسید که شایسته قرار گرفتن در لیست بهترین کتاب های روان شناسی هستند؟! برای ما بنویسید!

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *