5 عدد از بهترین کتاب های زیر 100 صفحه 📚 | دانبوک

بهترین کتاب های زیر 100 صفحه

احتمالا برای شما هم این موضوع پیش آمده است که با وجود علاقه داشتن به مطالعه از نظر روحی و ذهنی در شرایطی باشید که نتوانید داستان ها و رمان های طولانی را مطالعه کنید. به همین دلیل ما در سایت دانبوک تصمیم گرفتیم به معرفی بهترین کتاب های زیر 100 صفحه بپردازیم.

ما در مقاله بهترین کتاب های زیر 100 صفحه به معرفی کتاب هایی مانند کتاب چهار میثاق، بیگانه، قلعه حیوانات، کتاب شب های روشن و مرگ ایوان ایلیچ پرداخته و به صورت مختصر در مورد هر کدام از آن ها صحبت کرده و برای هر کدام از این کتاب ها یک ویدئو معرفی هم قرار داده ایم تا شما دوستان علاوه بر آشنایی بیشتر با کتاب با تولید کنندگان محتوا در مورد کتاب آشنا شوید.

بهترین کتاب های زیر 100 صفحه:

بهترین کتاب های زیر 100 صفحه برای دسته ای دیگر از مخاطبان کتاب ها که به تازگی شروع به خواندن کتاب کرده اند نیز میتواند مفید باشد چرا که معمولا کتاب های حجیم برای این دسته افراد سنگین و حوصله سر بر بوده و آن ها را از کتاب و کتاب خوانی جدا میکند.

کتاب چهار میثاق

اولین کتابی که میخواهیم در مقاله بهترین کتاب های زیر 100 صفحه معرفی کنیم کتاب چهار میثاق است. این کتاب یکی از کتاب های کوتاه و خوشخوانی که تا به حال در ایران چاپ شده است کتاب چهار میثاق نوشته دون میگل روئیس است. این کتاب به دلیل شهرت زیادی که در کوتاه مدت کسب کرد توسط نشرهای زیادی ترجمه، چاپ و منتشر شده است اما ترجمه دل آرا قهرمان از نشر ذهن آویز بیش از سایر نشرها در بازار کتاب ایران موجود میباشد.

 

عکس کتاب چهار میثاق

 

کتاب چهارمیثاق اثر دون میگل روئیس در قطع رقعی چاپ شده است. این کتاب تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 353.064 نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 4.18 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 88% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

امتیاز چهار میثاق در گوگل

داستان کتاب چهار میثاق حاصل اندیشه ها و تفکر مردی است از تبار سرخپوستان که سعی کرده است در این کتاب اداب، رسوم و باورهای فکری مردم را به زبانی ساده و با مثال های قابل فهم بیان میکند.

این کتاب حاصل تجربیات و اندیشه‌های مردی است از تبار سرخپوستان آمریکای مرکزی، که باورهای بنیادی تولتک‌ها (در خطهٔ جنوبی مکزیکو زنان و مردان خردمند را می‌گفتند) را به زبانی ساده با مثال‌های قابل فهم و طبقه بندی بسیار مفید و موثر به نسل‌های جدید ارمغان کرده، با این امید که رویای سیاره زمین را تغییر دهند. در این کتاب نویسنده سعی کرده است به انسان های یادآوری کند که میتوانند با تغییر دادن باور های منفی و نادرست شخصی خود دنیای بیرون را تغییر دهند و بتوانند این دنیا و جهان دوزخی را به رویای بهشتی تبدیل کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که تغییر وضعیت این دنیا امری است سخت و زمان بر!

 

 

به طور کلی میتوان گفت کتاب چهار میثاق در دسته کتاب های خودیاری قرار میگیرد. 4 میثاقی که نویسنده از آن صحبت میکند به ترتیب موارد زیر است:

  • کلام خود را به گناه آلوده نکنید.
  • هیچ چیز را به خود نگیرید.
  • تصورات باطل را کنار بگذارید.
  •  نهایت تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت به کار گیرید.

موجودات بشرى تمام مدت رویا مى‌بینند. قبل از تولد ما، انسان‌هایى که پیش از ما مى‌زیستند رویایى بزرگ و برونى آفریدند که مى‌توانیم آن را رویاى جامعه یا رویاى سیاره زمین بنامیم. رویاى سیاره زمین، رویاى مشترک میلیاردها رویاى کوچک‌تر و شخصى است که با هم رویاى یک خانواده، رویاى یک جامعه، رویاى یک شهر، رویاى یک کشور و بالاخره رویایى را که همه بشریت را دربر مى‌گیرد، مى‌سازند. رویاى سیاره دربرگیرنده تمام قوانین اجتماعى، باورها، مقررات، مذاهب و فرهنگ‌هاى مختلف است که شامل چگونگى اداره حکومت‌ها، مدارس، وقایع اجتماعى و تعطیلات هم مى‌شود.

 

اگر به موضوع کتاب چهار میثاق عالقه مند شده اید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد این کتاب داشته باشید تا راحت تر بتوانید نسبت به خرید این کتاب تصمیم بگیرید پیشنهاد میکنیم این معرفی کتاب را نیز حتما مشاهده نمایید.

 

کتاب بیگانه

کتاب بیگانه در کنار نمایشنامه سوتفاهم دو عدد از کم حجم ترین کتاب های نوشته شده توسط آلبرکامو هستند. کتاب بیگانه در کنار کتاب های افسانه سیزیف، و کالیگولا یکی از کتاب هایی است که معرف طرز تفکر آلبرکامو که همان پوچی است میباشد. از آن جایی که این کتاب یکی از کتاب هایی است که تاکنون توانسته برنده جایزه نوبل شود در بین کتاب دوستان بسیار معروف است.

بهترین ترجمه کتاب بیگانه

لیلی گلستان فرزند ابراهیم گلستان بیگانه را از فرانسه به فارسی ترجمه کرده است. ترجمه رمان نسبتا جدید است، لحن به خوبی منتقل شده، پانویس‌ها و چند مقاله تحلیلی درباره رمان از نقاط قوت کتاب محسوب می‌شود.

محمدرضا پارسایار مترجم توانمندی است که بیگانه را از فرانسه به فارسی برگردانده است. نثرروانی دارد و تا حد ممکن به متن اصلی وفادار بوده است. پیشگفتار مترجم و پانویس برخی اصطلاحات بر غنای ترجمه افزوده است.

خشایار دیهیمی از روی سه انگلیسی کتاب را با متن اصلی تطبیق داده، زبان امروزی و قابل فهمی دارد و ترجمه روانی ارائه کرده است.

امیرجلال الدین اعلم از آنجایی که بیشتر آثار کامو را ترجمه کرده، ترجمه نسبتا خوب و و قابل فهمی دارد. بقیه آثار کامو با ترجمه این مترجم پیشنهاد می‌شود.

کتاب بیگانه اثر آلبرکامو

 

کتاب بیگانه البرکامو در قطع جیبی چاپ شده است. این کتاب تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط یک میلیون نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 4.02 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 86% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

 

امتیاز کتاب بیگانه در گوگل

داستان کتاب بیگانه روایت یک مرد درونگرا به نام مرسو است که به خاطر یک قتل در زندان افتاده و منتظر اعدام خویش است. نکته ای که احتمالا تمام خوانندگان این کتاب را به فکر فرو برده مرگ مادر شخصیت اصلی داستان و بی توجهی او به این قضیه است. از آن جایی که کتاب هایی مانند کتاب بیگانه در دسته کتاب هایی قرار میگیرد که پیش از مطالعه آن ها باید اطالاعات دیگری داشته باشید این کتاب را به کسانی که به تازگی قصد شروع کتاب خوانی دارند را پیشنهاد نمیکنیم.

در ادامه به معرفی ویدئویی دومین کتاب از لیست بهترین کتاب های زیر 100 صفحه میپردازیم:

 

 

امروز مامان مُرد. شاید هم دیروز. نمی‌دانم. تلگرامی از خانه‌ی سالمندان به دستم رسید: «مادر درگذشت. مراسم تدفین فردا. با احترام.» این چیزی را نمی‌رساند. شاید هم دیروز بوده است. (کتاب بیگانه – ترجمه خشایار  دیهیمی – صفحه ۵)

 

کتاب قلعه حیوانات

به حرات میتوان گفت یکی از بهترین کتاب های زیر 100 صفحه کتاب قلعه حیوانات میباشد. این کتاب که داستان زندگی چند حیوان در یک مزرعه هست به صورت نمادین نشان دهنده این نکته مهم است که اگر مردم بعد از انقلاب کردن و بیرون کردن ظالم اگر از صحنه خارج شوند و کار را تمام شده فرض کنند نه تنها بدی و زشنی دور نمیشود که چه بسا پلید تر از قبل باز گردد.

از آن جایی که کتاب قلعه حیوانات را پیش از این در سایت دانبوک و در مقاله بهترین کتابی که از زبان حیوانات نوشته شده است معرفی کرده ایم بیش از این به آن نمیپردازیم اما پیشنهاد میکنیم اگر در ابتدای راه کتابخوانی خویش هستید حتما این کتاب را تهیه کرده و مطالعه کنید.

 

قلعه حیوانات | دانبوک

 

 

کتاب شب های روشن

چهارمین کتاب از لیست بهترین کتاب های زیر 100 صفحه ای که میخواهیم در این مقاله به آن اشاره کنیم داستان عاشقانه ای کوتاه از نویسنده پر طرفدار روس یعنی فئودور داستایفسکی میباشد. هر چند که کتاب شب های روشن به جذابی و با عمق و گستردگی کتاب هایی مانند جنایت و مکافات و ابله نیست اما داستانی احساساتی دارد که میتواند نویسنده را جذب و با خود همراه کند.

 

کتاب شب های روشن

 

رمان شب های روشن اثر فئودور داستایفسکی در قطع جیبی چاپ شده است. این کتاب تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 110.724 نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 4.02 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 91% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

 

امتیاز کتاب شب های روشن در گوگل

 

داستان کتاب شب های روشن روایتیست از یک عاشقانه تلخ که تا حدود زیادی برای همه ما انسان ها پیش آمده است اما شاید هیچ کس به زیبایی و دقت فئودور داستایفسکی آن را روایت نکرده است. شاید بتوان گفت کتاب شب های روشن یک انتخاب خوب برای شروع مطالعه آثار فئودور داستایفسکی میباشد. ما در سایت دانبوک پیشنهاد میکنیم از ترجمه اقای سروش حبیبی که در نشر ماهی چاپ و منتشر شده است استفاده کنید.

 

 

ناستنکا… آیا در دل تو، تلخی ملامت و افسون افسوس می‌دمم، و دلت را از ندامت‌های پنهانی آزرده می‌خواهم، و آرزو می‌کنم که لحظات شادکامی‌ات را با اندوه برآشوبم، و آیا لطافت گل‌های مهری که تو، جعد گیسوان سیاهت را با آن‌ها آراستی، تا با او، به زیر تاج ازدواج بپیوندی، پژمرده می‌خواهم؟… نه، هرگز، هرگز و صدبار هرگز. آرزو می‌کنم که آسمان سعادتت همیشه نورانی باشد، و لبخند شیرینت همیشه روشن و مصفا باشد، و تو را برای آن دقیقه‌ی شادی و سعادتی، که به دلی تنها و قدرشناس بخشیدی، دعا می‌کنم

از این کتاب برداشت هایی سینمایی چه در ایران و چه در خارج از کشور شده است که دیدن این آثار نیز خالی از لطف نیست.

 

کتاب مرگ ایوان ایلیچ

یکی دیگر از کتاب هایی که در مقاله بهترین کتاب های زیر 100 صفحه میخواهیم به آن اشاره کنیم کتاب مرگ ایوان ایلیچ نوشته نویسنده بزرگ روسی یعنی لئو تولستوی میباشد. این کتاب یکی از بهترین کتاب ها در موضوع اندیشیدن به مرگ میباشد. لئو تولستوی در این کتاب داستان رو به رو شدن مردی را با مرگ و نحوه برخورد او با این قضیه از مرحله شناخت تا پذیرش را به خوبی روایت میکند.

 

عکس کتاب مرگ ایوان ایلیچ

 

کتاب مرگ ایوان ایلیچ اثر لئو تولستوی تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 148.259 نفر مطالعه شده و موفق شده امتیاز 4.12 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کند. همچنین 85% از کاربران گوگل این کتاب را دوست داشته اند.

 

امتیاز کتاب مرگ ایوان ایلیچ در گوگل

 

در این کتاب شخصیت اصلی لئو تولستوی دچار یک بیماری میشود. او در ابتدا نزدیک بودن مرگ را باور نمیکند، با خود میگوید احتمالا دکتر اشتباه تشخیص داده است. بعد از آن خشمگین میشود و به خاطر این اتفاق سایرین را مفصر میداند. بعد از عبور از این مرحله وارد مرحله معامله کردن با خدا میشود و از او میخواهد تا به عمر او بیافزاید تا او بتواند کارهای خیر انجام دهد و در نهایت به دام غم و افسرگی می افتد و در انتظار مرگ مینشیند.

از بهترین ترجمه های این کتاب میتوان به ترجمه صالح حسینی برای نشر نیلوفر و ترجمه سروش حبیبی برای نشر چشمه اشاره کرد. پیشنهاد ما در سایت دانبوک تهیه و خواندن ترجمه اقای سروش حبیبی از نشر چشمه است.

 

 

شاید جذابیت این کتاب در این است که داستان این کتاب را تمامی ما انسان ها زندگی کرده ایم:)

سوالات متداول:

آیا این کتاب ها واقعا بهترین کتاب های زیر 100 صفحه هستند؟!

به طور کلی خیر، کتاب و انتخاب کتاب یک امر سلیقه ای است. یعنی ممکن است کتابی از نظر شما جزو بهترین کتاب های زیر 100 صفحه باشد و از نظر فرد دیگر نباشد. همچنین بعضی از کتاب های معرفی شده دارای بیش از 100 صفحه بودند اما به دلیل کم حجم بودن انتخاب شده و در مقاله بهترین کتاب های زیر 100 صفحه قرار گرفته اند.

کتاب های معرفی شده در مقاله بهترین کتاب های زیر 100 صفحه را از کجا تهیه کنم؟!

پیشنهاد ما امانت گرفتن کتاب از کتاب خانه هاست. در کتاب خانه ها میتوانید با افراد کتاب خوان دیگری دوست شده و با قرار گرفتن در یک جمع کتاب خوان علاوه بر یادگیری بیشتر کتاب های بیشتری نیز مطالعه خواهید کرد.
البته بعضی از کتاب هایی که توسط خود ناشران به طور ازاد در دسترس مردم قرار گرفته در کانال تلگرامی دانبوک قرار خواهد گرفت.

اما اگر قصد خرید کتاب های معرفی شده در مقاله بهترین کتاب های زیر 100 صفحه و یا کتاب های معرفی شده در مقاله بهترین کتاب های جنایی را دارد میتوانید به کتاب فروشی های معرفی شده در مقاله بهترین فروشگاه های کتاب مشهد و یا صفحه خرید کتاب دست دوم در مشهد مراجعه کنید.

 

 

نظر شما در مورد مقاله بهترین کتاب های زیر 100 صفحه چیست؟! به نظر شما چه کتاب های دیگری میتوانستند جزو لیست بهترین کتاب های زیر 100 صفحه قرار بگیرند؟! برای ما در قسمت نظرات همین مقاله بنویسید که کدام یک از کتاب های معرفی شده در مقاله بهترین کتاب های زیر 100 صفحه را خوانده اید و کدام یک را به دیگران نیز پیشنهاد میکنید؟!

 

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

One thought on “5 عدد از بهترین کتاب های زیر 100 صفحه 📚 | دانبوک

  1. یلدا میرزایی میگوید:

    سلام من چندوقتی هست که دارم سایت شما رو دنبال میکنم و از معرفی کتاب هایی که دارین لذت میبرم. میخواستم تشکر کنم از این که رمان ۱۰۰ صفحه ای رو معرفی کردین.
    ممنون ازتون.

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام یلدا جان، بسیار خوشحالم که کتاب های زیر 100 صفحه ای که معرفی کردیم رو دوست داشتی و ممنون از این که از کنار محتوایی که برات مفید و کاربردی بوده ساده نگذشتی و نظر خودت رو فرستادی.

  2. یلدا محمدی میگوید:

    من دنبال کتاب های کم حخجم و ساده ای برای شروع کتاب خونی بودم و به دنبال کتاب های زیر 100 فحه بودم و فکرش رو هم نمیکردم که رمان ۱۰۰ صفحه ای هم داشته باشیم و این همه جذاب هم باشه.
    من واقعا از خوندن کتاب هایی مثل قلعه حیوانات درس زندگی گرفتم واسه همین خواستم ازتون تشکر کنم .

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام یلدا جان، ما در سایت دانبوک خیلی خیلی خوشحالیم که کتاب های کم حجمی که معرفی کردیم برای شما مفید بوده و اون ها رو دوست داشتی و ممنونیم از این که نظر خودت رو با ما و سایر کاربران سایت دانبوک به اشتراک گذاشتی.

  3. مهرداد میگوید:

    هر روز بیشتر از اینکه با این سایت آشنا شدم خدارو شکر میکنم. جای همچین سایتی بین سایتای کتاب خالی بود

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام مهرداد جان، ممنون از این که نظر خودت رو با ما در میون گذاشتی.
      ما در سایت دانبوک خیلی خیلی خوشحالیم که مطالب سایت ما رو دوست داشتی:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *