3 مورد از بهترین کتاب ها برای شروع فلسفه خوانی 📚 دانبوک

3 مورد از بهترین کتاب ها برای شروع فلسفه خوانی 📚 دانبوک

ما در سایت دانبوک بعد از استقبال شما از معرفی بهترین کتاب های جنایی و بهترین کتاب های روانشناسی تصمیم گرفتیم تا به یکی از مهم ترین حوزه های تفکر بشر یعنی فلسفه بپردازیم و چند مورد از مهم ترین و بهترین کتاب ها در مورد فلسفه که در ایران چاپ شده را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید تا بهترین کتاب ها برای شروع فسلفه خوانی را با هم مرور کنیم.

ما در سایت دانبوک تمام تلاش خود را کرده ایم تا کتاب هایی را در این مقاله معرفی کنیم که ضمن مفید بودن و داشتن بار علمی کافی تا حد زیادی ساده و قابل فهم برای عموم مردم هم باشند تا این مقاله پلی باشد بین آشنایی با فلسفه و فلسفه خوان شدن. به همین دلیل از شما میخواهیم اگر کتاب دیگری را در این حوزه مطالعه کرده اید و فکر میکنید مطالعه آن میتواند به دیگران نیز به درک بهتر فلسفه و فلسفه خوان شدن کمک کند حتما برای ما بنویسید.

بهترین کتاب های فلسفه:

  1. دنیای سوفی نوشته یوسین گردر
  2. الفبای فلسفه نوشته ناجل رابرتسون
  3. تاریخچه فلسفه اثر ناجل رابرتسون

کتاب دنیای سوفی

پیشنهاد ما در سایت دانبوک این است که اگر تا کنون هیچ کتاب فلسفی ای را مطالعه نکرده اید و برای اولین بار است که میخواهید به سراغ کتاب های این حوزه بروید کتاب دنیای سوفی نوشته یوستین گدر بهترین انتخاب برای شروع فلسفه خوانی است. در این کتاب با موضوعاتی مثل فلسفه چیست؟! چه فیلسوف هایی از گذشته تاکنون داشتیم؟! هر کدوم از اون ها چه نظریه هایی داشتن؟! آشنا خواهید شد.

 

کتاب دنیای سوفی

 

داستان این کتاب در مورد دختری به نام سوفی است که روزی برای او یک نامه می آید و داستان کتاب درست از همین لحظه شروع میشود. روایت داستان به این شکل است که هر روز برای او یک نامه می آید و در هر نامه به داستان زندگی و عقاید یک فیلسوف بزرگ پرداخته میشود.

در این کتاب در مورد موضوعات مختلفی همچون نجوم، مرگ، کهکشان ها و … صحبت شده و نظریه های مختلف فیلسوف های متفاوت را روایت کرده و ما را با عقاید و شکل تفکر ان ها اشنا میکند. از کتاب دنیای سوفی ترجمه های زیادی در بازار موجود است ولی پیشنهاد ما در سایت دانبوک ترجمه حسن کامشاد در نشر نیلوفر میباشد. در حال حاضر این کتاب با 607 صفحه و در سایز رقعی در نشر نیلوفر به چاپ 31 رسیده است.

تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 257.664 نفر مطالعه شده است و موفق شده است تا امتیاز 3.96 را از 5 دریافت کند. همچنین 93% از کاربران گوگل در مورد این کتاب نظر مثبتی داشته اند.

امتیاز کتاب دنیای سوفی

یکی از خوانندگان این کتاب در مورد ان نوشته است:

این کتاب (دنیای سوفی) برای کسایی خوبه که هیچ گونه اشنایی با تاریخ فلسفه و اصطلاحات پیرامون فلسفه ندارن، در واقع تاریخ فلسفه رو خیلی ساده و در قالب یک داستان مناسب برای رده‌ی سنی نوجوانان بیان کرده؛ علاوه بر این، دنیای سوفی کتاب جامع و کاملی نیست و از خیلی از فیلسوفان مهم مثل شوپنهاور حتی اسم هم به نبرده؛ همین خاطر من این کتاب رو نه به علاقمندان به فلسفه، بلکه به کسانی که هیچ گونه اشنایی با مفاهیم و تاریخ فلسفه ندارن پیشنهاد میکنم؛ در واقع اگه میخواید شخصی رو با فلسفه صرفا فقط اشنا کنید، این کتاب رو بهش هدیه بدید یا معرفی کنید.

در قسمتی از این کتاب میخوانیم:

فیلسوف کسی است که می داند تا چه اندازه نادان است، و این نادانی او را آزار می دهد. بدین ترتیب وی هنوز داناتر از همه ی آن کسانی است که درباره ی دانش خود از چیزهایی که نمی دانند، لاف می زنند.

همچنین در صورتی که به این کتاب علاقه مند شده اید پیشنهاد میکنیم حتما ویدئو معرفی این کتاب را که توسط یکی از یوتیوبرهای حوزه کتاب تولید شده است را مشاهده نمایید. (لینک یوتیوب)

الفبای فلسفه نوشته نایجل واربرتون 

نایجل واربرتون در این کتاب به موضوعات مختلف رایج در فلسفه پرداخته و سعی کرده است تا در هر فصل به یکی از این موضوعات بپردازد. او در فصل اول این کتاب به اهمیت فلسفه و این که فلسفه چیست پاسخ داده است. ناجل واربرتون در این کتاب به هفت موضوع مهم پرداخته است.

الفبای فلسفه نوشته نایجل واربرتون 

علاوه بر اشاره به چیستی فلسفه نویسنده در این کتاب به موضوعات مهمی همچون وجود یا عدم وجود خداوند، استفاده از اخلاق برای تشخیص درستی و یا نادرستی یک کار، لزوم عمل به قانون و در فصل چهارم به این سوال پاسخ میدهد که آیا جهان واقعا به همان صورتی است که تصور میکنیم یا خیر؟! در فصل های بعدی کتاب نیز نویسنده به موضوعاتی همچون ذهن، هنر و علم میپردازد.

تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 2.576 نفر مطالعه شده است و موفق شده است تا امتیاز 3.84 را از 5 دریافت کند. همچنین 93% از کاربران گوگل در مورد این کتاب نظر مثبتی داشته اند. این کتاب توسط ناشران مختلفی چاپ و ترجمه شده است اما میتوان گفت بهترین ترجمه ای که از این کتاب در بازار ایران وجود دارد ترجمه مسعود علیا در چاپ ققنوس است.

 

عکس امتیاز کتاب وقتی نیچه گریست در گوگل

 

یکی از خوانندگان این کتاب در مورد ان نوشته است:

کتابی تقریبا کامل که به رئوس کلی مباحث اصلی مورد بحث در فلسفه مثل اثبات خدا، اخلاق، ذهن و هنر و… اشاره دارد. درسته که اسم کتاب الفبای فلسفه است ولی میشه گفت واسه کسانی خوبه که یه حداقل شناختی از فلسفه داشته باشن که در اونصورت شخص در نقطه‌ای قرار میگیره که باتوجه به علاقه‌اش به موضوعات فلسفه کنه و میتونه انتخاب در کدام شاخه بیشتر مطالعه بررسی داشته باشد. کتاب برای کسانی که آشنایی اجمالی با فلسفه ندارند توصیه نمیشود. در ضمن راوی و ریتم خواندنش هم برای یک کتاب فلسفی خیلی خوب است

همچنین در قسمتی از این کتاب میخوانیم:

 گاهی اوقات حجت می آورند که مطالعه فلسفه آب در هاون کوبیدن است زیرا مشغله فلاسفه همواره جز این نیست که بیکار بنشینند و بر سر معنای کلمات بحث بی جهت به راه اندازند. به نظر نمی آید که این جماعت هیچ گاه به نتیجه ای حائز اهمیت دست پیدا کنند و نقش آن ها در جامعه عملا در حد هیج است. آن ها هنوز سرگرم بحث و فحص درباره همان مسائلی هستند که خاطر یونانیان باستان را به خود مشغول داشته بود. به نظر نمی رسد که فلسفه چیزی را تغییر دهد؛ فلسفه همه چیز را همان طور کهصسضش هست باقی می گذارد.

اگر به خواندن این کتاب علاقه مند شده اید و دوست دارید در مورد این کتاب بیشتر بدانید پیشنهاد میکنیم ویدئو معرفی کتاب زیر را که توسط یکی از بلاگرهای معروف یوتیوب به اسم تولید شده است را مشاهده نمایید. (لینک کانال یوتیوب)

لی

 

تاریخچه فلسفه نوشته نایجل واربرتون

پیشنهاد ما در سایت دانبوک بعد از مطالعه دو کتاب دنیای سوفی و الفبای فلسفه کتاب تاریخچه فلسفه میباشد که توسط نایجل واربرتون نویسنده کتاب الفبای فلسفه و نویسنده بهترین کتاب های فلسفی است. نایجل واربرتون در این کتاب درست همانند کتاب دنیای سوفی سعی کرده است تا داستان زندگی و نظریات فیلسوفان را از فیلسوفان اولیه تا به الان توضیح دهد. او کتابش را با اثاری همچون سقراط و افلاطون و ارسطو اغاز کرده و با نظریات پیتر سینگر تمام میکند.

 

عکس کتاب تاریخچه فلسفه

 

از آن جایی که نایجل واربرتون این کتاب را برای ان دسته از افرادی نوشته است که آشنایی کمی با فلسفه دارند آن را به زبانی ساده و به دور از پیچیدگی های زبانی نوشته است. کتاب تاریخچه فلسفه در هر فصل با یک سوال مهمی که برای یک فیلسوف پیش آمده است همانند “آیا دروغ گفتن درست است؟ آیا جهانی که در آن زندگی می‌کنیم واقعی است؟ آزادی دقیقاً چه معنایی دارد؟” شروع شده و با توضیح نظریات فیلسوف در مورد ان موضوع فصل ادامه پیدا میکند.

کتاب تاریخچه فلسفه تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 13.289 نفر مطالعه شده است و موفق شده است تا امتیاز 4.12 را از 5 دریافت کند. همچنین 93% از کاربران گوگل در مورد این کتاب نظر مثبتی داشته اند. این کتاب توسط ناشران مختلفی چاپ و ترجمه شده است اما میتوان گفت بهترین ترجمه ای که از این کتاب در بازار ایران وجود دارد ترجمه مریم تقدیسی در چاپ ققنوس است.

امتیاز کتاب تاریخچه فلسفه نوشته نایجل واربرتون در سایت گودریدز

یکی از خوانندگان این کتاب در مورد ان نوشته است:

کتابی فوق العاده برای آشنایی با فلسفه همراه با ترجمه عالی. ولی متاسفانه بخش هایی از کتاب سانسور شده. کتاب اصلی ۴۰ فصل داره که در ترجمه فصل ۱۷ (هیوم) و فصل ۲۵ (داروین) به طور کامل حذف شدن. علاوه بر این در متن هم سانسور وجود داره.

بعد از خواندن این 3 کتاب تا حدود زیادی با فلسفه و مبانی ان اشنا میشوید و در خلال خواندن نظریات فیلسوفان مختلف با شخصیت ان ها نیز اشنا خواهید شد. پیشنهاد ما در سایت دانبوک بعد از این مرحله این است که اگر میخواهید فلسفه و فلسفه خوانی را همچنان ادامه دهید به سراغ فیلسوفانی بروید که نظریه های ان ها در طی مطالعه این کتاب ها برایتان جالب تر و شیرین تر از دیگران امده است.
همچنین میتوانید به فیلسوفانی مراجعه کنید که در طی این مدت به خوبی متوجه نظریات ان ها نشده اید.
ضمن این که میتوانید بعد از اشنایی با فلسفه به سراغ اثار افرادی همچون اروین یالوم که در مقاله بهترین کتاب های روانشناسی ان ها را معرفی کردیم بروید چرا که این افراد سعی کرده اند تا نظریان فیلسوفان بزرگ را در غالب داستان و رمان برای خوانندگان ساده سازی کنند.

سوالات متداول:

چرا باید فلسفه بخوانیم!؟

مسلما برای هر کسی در طول زندگی سوالاتی همانند این که ما از کجا امده ایم؟! چه کسانی ما را خلق کرده و یا این که بعد از مرگ چه بر سرمان می اید پیش می اید. فلسفه راهی است برای پاسخ به همین گونه سوال ها.

کتاب های معرفی شده در مقاله بهترین کتاب ها برای شروع فسلفه خوانی را از کجا تهیه کنیم؟!

پیشنهاد ما برای تهیه کتاب ها و مطالعه ان ها استفاده از کتاب خانه ها و حضور در این اماکن میباشد. اما اگر قصد خرید کتاب های معرفی شده در مقاله بهترین کتاب های فلسفه را دارید میتوانید به کتاب فروشی های معرفی شده در مقاله بهترین کتاب فروشی های شهر مشهد و یا صفحه خرید کتاب دست دوم در مشهد در همین سایت دانبوک مراجعه نمایید.

نتیجه گیری:

ما در این مقاله از سایت دانبوک همانند مقالات دیگری مانند بهترین کتاب های توسعه فردی و بهترین کتاب های کم حجم تلاش کردیم تا کتاب هایی را معرفی کنیم که با خواندن ان ها خود بتوانید فلسفه خوانی را شروع کرده و از ان در زندگی خود استفاده نمایید. تمام تلاش ما معرفی اثار و نوشته هایی بود که بعد از خواندن ان ها معلوماتی به خواننده اضافه شود به همین خاطر از معرفی کتاب هایی بعضا معروف اما زرد در حوزه شروع فلسفه خودداری کرده ایم.

نظر شما در مورد این مقاله و کتاب های معرفی شده در ان چیست!؟ ایا این کتاب ها میتوانند برای یک زندگی بهتر به انسان ها کمک کنند؟! شما چه کتاب های دیگری را میشناسید که شایسته قرار گرفتن در لیست بهترین کتاب ها برای شروع فلسفه خوانی هستند؟! برای ما بنویسید!

 

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

One thought on “3 مورد از بهترین کتاب ها برای شروع فلسفه خوانی 📚 دانبوک

  1. مسلم حقدوست میگوید:

    سلام و ممنون از این که کتاب هایی رو برای شروع فلسفه خوندن معرفی کردین. من این کتااب هایی که گفتین رو قبلا خوندم و خیلی دوسشون دارم و تقریبا همشون رو توی کتاب خونه خودم دارم.
    میخواستم اگر ممکنه چند تا دیگه از بهترین کتاب فلسفه و پرفروش ترین های کتاب های فلسفه رو معرفی کنین.. ممنون ازتون

    • mehdi_diplomat میگوید:

      سلام مسلم جان، ما در اینده نزدیک این مقاله رو اپدیت میکنیم و کتاب های جدیدی به این مقاله اضافه خواهیم کرد.
      ممنون از این که برای کامنت گذاشتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *